Bluey: Strumyk/ Kemping

"Banda Pand i kawałki bambusa" - gra karciana w sam raz na wakacje

 No i mamy wakacje! To znaczy, mój starszak ma wakacje. Ja pracuje jeszcze tydzień, a potem zasłużony urlop. Już nie mogę się go doczekać. Należę do tych mam, które dzieci w domu nie przeszkadzają. Wakacje to czas, kiedy możemy pobyć razem, skupić się na sobie, swoich pasjach, rozmowach, zabawach, ale tez lenistwie. Ostatnio pojawiają mi się rolki i memy niby to zabawne, ale jednak mnie nie śmieszą. Każdy ma inna sytuacje, ja odpowiadam za siebie i nigdy nie rozumiem żalu rodziców na to, ze przez dwa miesiące dzieci będą siedzieć w domu. Wszystko zależy od nastawienia, przynajmniej u mnie tak jest. W każdej sytuacji doszukuje się pozytywów. 


Dziś pokażę Wam świetną grę karcianą, która sprawdzi się u przedszkolaków. Jej wydawcą jest Egmont [Współpraca reklamowa].


"Banda Pand i kawałki bambusa"


Elementy gry mieszczą się w solidnym, choć niewielkim pudelku. Dzięki temu, ze gra ma niewielki rozmiar, można ja zabrać praktycznie wszędzie i my z tego korzystamy. 


W pudełku znajdziemy:

- 55 kart z uroczymi ilustracjami pand

- kostkę

- instrukcję

Gra jest bardzo prosta. Gracze mają za zadanie znaleźć wśród kart pandy o konkretnych właściwościach. Różni je waga, wzrost i długość trzymanego bambusa. 



Gracze muszą zgromadzić określoną liczbę kart z pandami w zależności od wybranego wariantu gry - dla najmłodszych lub starszych dzieci. 


Gra ćwiczy u dzieci spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową i refleks.

Wszystkie karty tasujemy i kładziemy odkrytą talię na stole (pandami ku górze). Rozsuwamy talię rozsypanych kart tworząc okrąg. Część jest widoczna, część zakryta. Zaczyna najmłodszy gracz,, który swoim rzutem ustala kategorię, w której gracze będą porównywać karty w tej rundzie. 


Kategorie:

- największa/ najmniejsza panda

- najcięższa/ najlżejsza panda

- najdłuższy/ najkrótszy bambus

Każdy gracz w tym samym czasie stara się zabrać kartę, która najlepiej spełnia pokazany na kostce warunek. Każdy gracz porównuje wyniki. Osoba, której karta najlepiej spełnia warunek, zabiera ją i otrzymuje punkt. Pozostali odkładają karty na inny stos. Kostkę przejmuje kolejna osoba.


W zależności od liczby graczy, rozgrywka toczy się do momentu, gdy ktoś będzie posiadał odpowiednią liczbę kart. Ta osoba zostaje zwycięzcą.


Gra jest prosta, przyjemna, dynamiczna. Dzieci bardzo dobrze się przy niej bawią, a do tego ćwiczą cenne umiejętności, uczą się porównywać właściwości. Zasady są bardzo proste, dzięki czemu spodoba się dzieciom. Polecamy, bo my bawimy się z nią świetnie.

Grę "Banda Pand i kawałki bambusa" znajdziecie na stronie Wydawnictwa Egmont TUTAJ.


Za egzemplarz dziękujemy 

Wydawnictwu Egmont

Komentarze

  1. Cudowna gra, idealna na deszczowe dni w domu. Dziękuję za dokładny opis i recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie grałam w gry karciane. Fajnie by było pograć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za rekomendację. Szukałam właśnie czegoś nowego dla dzieci na wakacje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz