57 Inspiracji na jesienne prace plastyczne - nasze pomysły



Dzisiaj zapraszamy na kreatywny wpis, który dotyczy jesiennych dekoracji i prac plastycznych. Jest ich naprawdę sporo, bo aż 57

Wiele z nich powstało w domu, zrobiliśmy je wspólnie z Antosiem. Inne, to utrwalone dekoracje, które wykonałam z dziećmi w poprzedniej pracy, będą również te, które pokazałam dzieciaczkom w mojej grupie w obecnej pracy. Kilka inspiracji, które tu pokażę, zaczerpnęłam od mojej koleżanki po fachu - Moniki (za jej zgodą oczywiście). Monia - serdecznie Ci dziękuję :) 

A więc zaczynamy prezentację :)!


1. Zakładka do książki JEŻYK:

Instrukcję do tego, jak wykonać bazę do takiej zakładki znajdziecie na blogu Tutaj 

2. Pani Jesień

To praca wykonana z liści. Kwiaty ozdabiające włosy oraz serduszka wycięliśmy za pomocą dziurkacza ozdobnego. Włosy Pani Jesieni oraz detale jej sukni ozdobiłam...żelowymi. Były to głównie kolory złota, srebra, zieleni i pomarańczy. Myślałam, że będą się zmywały z jeszcze nie do końca suchych liści, ale nie. Efekt końcowy bardzo mnie zaskoczył. My wykorzystaliśmy żelopisy Metal-10-MIX od Easy. Mają one świetny połysk, dzięki malutkim drobinkom i bardzo ładne krycie, nawet liści (co widać). W opakowaniu mamy 10 kolorowych długopisów. Instrukcję do dekoracji pokazywałam tu.

3. Jabłko - wydzieranka

4. Jabłko rysowane klejem na gorąco

Jak go wykonałam?

tutaj
 

5. Frotaż

Banalnie prosta praca! Pod kartkę wkładamy liście i mocno malujemy kredką po kartce. Na powierzchni ukaże się "szkielet" liścia :)
 

6. Ozdoba z folii piankowej - JEŻYK
O nim pisałam Tu  

7. Lampion Jeżyk
Instrukcję macie na blogu KLIK

8. Muchomorki ozdobione cekinami

9. Jeże z masy solnej i wykałaczek


10. Sowa ze słoika na dary jesieni

Najładniej wygląda wykonana na bazie przeźroczystego szklanego słoika :)
 
 

11. Sowy z papieru z gazetowymi brzuszkami i ogonami z pasków bibuły

12. Zwierzątka z kasztanów i plasteliny


13. Sowa z listkowymi skrzydełkami


14. Jarzębina wyklejana plasteliną


15. Jeż z plasteliny i łupiny kasztana 


16. Owocowe i warzywne pacynki


17. Muchomorki z wytłoczek po jajkach
O nich pisałam tutaj
 

18. Bukiet z róż z krepiny włoskiej

Jesienią, trzy lata temu, odbyła się moja sesja narzeczeńska. Wykonałam dla siebie bukiecik w iście jesiennych kolorach. Jak go zrobiłam? Napisałam tutaj
 

19. Jesienna zawieszka z patyczków laryngologicznych

Bardzo lubię wykorzystywać te drewniane patyczki w swoich ozdobach i dekoracjach. Tym razem zrobiłam z nich ozdobę z jesiennymi darami natury :)


20. Sowy z papieru do dekoracji okien


21. Wiewiórka


22. Liść kasztanowca
(Inspiracja Moni)
 

23. Zielona sowa z patyczków laryngologicznych


24. Malowanie konturów liści


25. Paw z liścia klonu


26. Wiewiórka z rolki po papierze toaletowym


27. Parasol z papierowego talerzyka


28. Sowa z papierowego talerzyka


29. Strach na wróble z papierowego talerzyka


30. Lisek - duża dekoracja okna


31. Buraczki ozdabiane kulkami z bibuły
 

32.Jeżyki z kolcami




33. Ślimak, sowa, ludzik z kasztanów






34. Jesienny wazon


35. Wesołe listeczki :)



36. Drzewko malowane folią bąbelkową  


37. Jesienna ozdoba z papierowego talerzyka - Dary Jesieni



38. Lisek z papierowego talerzyka

Jak go zrobić? Instrukcja ---> Tutaj



39. Grzybki z warzyw
 (inspiracja Moni)



40.Sowa z kaszy gryczanej i plasteliny
(Inspiracja Moni)

 
41. Gazetowe jeże


42. Wianuszek



43. Strach na wróble z patyczków laryngologicznych


44. Lisek z patyczków laryngologicznych



45. Ziemniaczane jeże

46. Gazetka jesienna


47. Wianuszek z papierowego talerzyka z wiewiórką


48. Wiewiórka wydrapywanka



49. Jeżyk malowany widelcem



50. Żołędzie i liście z odbicia dłoni



51. Liski z szyszek
(jak je zrobić, pokazywałam tutaj)  
 

52. Jesienne drzewko malowane korkiem na talerzyku papierowym
 

53. Misz masz- listki przyklejone na farbę 

(praca plastyczna dla najmłodszych artystów :) )



54. Grzybki wyklejane kuleczkami bibuły


55. Sowia przeplatanka


56. Girlanda z papierowych liści


57. Liść wyklejany plasteliną



To by było na tyle (i aż tyle) :) Mam nadzieję, że prace Wam  się spodobają i jeszcze zainspirują? Dajcie wtedy znać! 

A już powoli rozpoczniemy sezon zimowo - świąteczny. Mój ulubiony czas! Już w głowie układam pomysły na ozdoby i dekoracje plastyczne w tej tematyce. Będzie się działo, oj będzie :)






   


 

Komentarze

  1. zabrakło mi słów. Nie umiem wskazać najfajniejszej rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma najładniejszej, są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Fantastyczne prace. Szczególnie spodobały mi się owocowe i warzywne pacynki - wykorzystam ten pomysł podczas zabawy z dziećmi. :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomyslowe, a moim faworytem jest zakladka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne! Aż jesieni nie starczy, żeby to wszystko przygotować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Grzybki z warzyw widziałam po raz pierwszy na zdjęciu u koleżanki i muszę przyznać że wyglądają niesamowicie naturalnie i efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Same cuda...witrażyk jeż, paw, grzybki z wytłaczanki... ach... Uwielbiam jesienną twórczość i napewno zajrzę do tego wpisu za rok :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Język do książki to coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne prace.
    U nas, choć zaczęliśmy już tematy zimowe i świąteczne, to pewnie jesienne jeszcze się pojawią.
    Czujemy niedosyt 😏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że mam podobnie? Tym bardziej, że znalazłam jeszcze kilka bardzo ładnych liści 😉😊

      Usuń
  10. Ale fajne prace! Muszę koniecznie niektóre pomysły wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjne pomysły:) super zbiór

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakładki są naprawdę urocze ale hitem są grzybki z warzyw!

    OdpowiedzUsuń
  13. Liski, paw i jeże należą do moich ulubionych zwierzątek! Fantastyczne pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  14. O wow jakie fantastyczne, muszę sobie zrobić takie zakładki do książek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeże i liski skradły nasze serca ;) oczywiście to też fajne zajęcie na popołudnia i wieczory

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pomysły :) Spróbujemy wykonać pawia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo piękne i ciekawe prace. My zainspirujemy się wiewiórką z rolki po papierze toaletowym :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne pomysły. Znalazłam kilka inspiracji. Wykorzystam z moimi uczniami.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz