"Lulu i Nelson. Królestwo lwów" (tom 2): RECENZJA KOMIKSU

 Uwielbiam komiksy dla dzieci od Wydawnictwa Egmont. Mam kilka swoich ulubionych serii. "Lulu i Nelson" to nowość. Na blogu recenzowałam już pierwszy tom (KLIK). Niestety, choć zachwyciła mnie szata graficzna, to nie do końca przekonała mnie fabuła. Zamówiłam jednak drugi tom, aby poznać ciąg dalszy opowieści. Scenariusz napisali Charlotte Girard i Jean-Marie Omont. Natomiast za piękną szatą graficzną stoi Aurelie Neyret. Komiksy zamknięte są w twardej oprawie.


Królestwo lwów 


(tom 2)

 

Pochodząca z Włoch Lulu wraz z tatą dotarła statkiem do południowoafrykańskiej krainy lwów. Celem podróży jest pozyskanie nowych lwów do rodzinnego cyrku. Niestety, jej tata został aresztowany podczas demonstracji przeciwko apartheidowi, kiedy uratował pewnego chłopca, Nelsona. 

 


Sama na obcym kontynencie, dzięki pomocy Nelsona, znajduje schronienie na farmie adwokatki Mary Berman. Kobieta próbuje uwolnić tatę Lulu z więzienia. Nie jest to jednak łatwe. Nikt nie zna prawdziwego celu podróży Lulu i jej ojca. Wszyscy myślą, że jest ona córką weterynarza. 

 


Choć z początku Lulu marzyła tylko o tym, aby schwytać lwy do cyrku, powoli przekonuje się do tego, iż zwierzęta te powinny żyć w swoim naturalnym środowisku. Niestety, ktoś pozna sekret Lulu. Nelson czeka na tatę, który musi się ukrywać. Mężczyzna nocą wysadził urząd w Durbanie, wyrażając tym sprzeciw wobec rasizmowi i złemu traktowaniu czarnoskórych przez rząd. Kto chce im zaszkodzić? Jaki ma w tym cel? Czy oprócz Mary mogą ufać komukolwiek?


O ile pierwszy tom mocno mnie zastanowił, czy jest to odpowiednia publikacja dla dzieci (na pewno nie tych najmłodszych), to druga część niesie nadzieję na to, że bohaterka zmieni swoje myślenie i zaniecha myśli wykorzystywania zwierząt do tresury. Zawsze byłam przeciwna cyrkom, w których występują zwierzęta. Tematyka poruszana w komiksie jest poważna (rasizm, przemoc, demonstracje, szantaże, itp.). Dobrze, że zdecydowałam się na tę część. Liczę, że historia potoczy się w dobrym kierunku.


Warto wspomnieć, że pierwsza część serii zdobył nagrodę francuskiego Festiwalu Komiksowego w Blois. Została ona sfilmowana w 2020 roku. Jeśli zainteresowała Was ta seria komiksowa, sięgnijcie po nią. Warto chociażby przez tę niesamowitą szatę graficzną.

 


Drugi tom "Lulu i Nelson. Królestwo lwów" znajdziecie na stronie Wydawnictwa Egmont >>>TUTAJ.


Za egzemplarz

dziękuję

Wydawnictwu

Komentarze

Prześlij komentarz