Gwiazda 3D z papieru - Jak ją zrobić? Czyli efektowna ozdoba zimowo-świąteczna


Uwielbiam własnoręcznie wykonane dekoracje! Przez to, że nie raz wymagają sporo pracy i trzeba im poświęcić trochę czasu, nabierają na wartości i znaczeniu. W dzieciństwie,  okres przedświąteczny, to był idealny czas na tworzenie przeróżnych dekoracji zdobiących dom i choinkę. Co roku wraz z siostrą, robiłyśmy inne ozdoby: pawie oczka, bałwanki, aniołki, czy gwiazdki oraz wszystko to, co kojarzyło się ze Świętami Bożego Narodzenia. Nigdy z tego nie wyrosłam :) Jestem wielką miłośniczką rękodzieła, bo sama bardzo lubię tworzyć różne dekoracje. Okres zimowo-świąteczny to dla mnie pod tym względem ogromne pole do popisu :)  

Dziś pokażę Wam gwiazdę, którą robiła jeszcze moja prababcia. Jej gwiazdki były oczywiście o wiele mniejszych rozmiarów, ponieważ musiały się zmieścić na choince :) Moje gwiazda powstała na potrzeby udekorowania przedszkolnego korytarza :) Myślę jednak, że kilka takich mniejszych gwiazdek wykonam do dekoracji domu ;)

Jej wykonanie może wydawać się skomplikowane, ale uwierzcie - wcale takie nie jest. Potrzebujemy naprawdę niewielu materiałów, żeby ją wykonać.


Do wykonania ozdobnej gwiazdy 3D z papieru potrzebujemy:

- 6 kartek z białego bloku A4 
- nożyczki
- klej
- ołówek
- zszywacz

Kartkę A4 zginamy w sposób pokazany na zdjęciu poniżej, tworząc trójkąt. Odcinamy pozostały boczny prostokąt.

 Po rozłożeniu otrzymamy kwadrat. Zginamy go jak przedtem po przekątnej w trójkąt. Trójkąt zaginamy na pół.


 Odcinamy róg jak na zdjęciu poniżej.


 Nacinamy 5 razy (zdjęcie poniżej)


 Po rozłożeniu otrzymamy coś takiego: 

  
Teraz przy pomocy ołówka zawijamy do środka dwa sąsiednie różki. Uwaga! Robimy to raz z jednej raz z drugiej (odwrotnej) strony. Sklejamy ze sobą różki, jak na zdjęciach poniżej.



Teraz odwracamy kwadracik i powtarzamy krok. Postępujemy tak z kolejnymi różkami (pamiętając by za każdym razem obracać kwadrat).


Gdy skończymy łączyć wszystkie paski, powstanie nam ramię gwiazdki. Potrzebujemy takich jeszcze 5! :)


Sklejamy ze sobą rogi gwiazdy bokami.


 Przy pomocy zszywacza łączymy dolne końce rogów formując gwiazdę.

 

 Papierowa gwiazda jest gotowa. Wystarczy tylko dodać sznureczek i możemy ją przyczepić na suficie :)


Gotową gwiazdę możemy ozdobić brokatem w spreyu, będzie wyglądała jeszcze piękniej! 

 Możemy także zrobić gwiazdki w różnych kolorach, niekoniecznie w białym :) Niebieskie, srebrne lub złote, będą równie piękne! :)

A czy Wy lubicie wykonywać tego typu dekoracje świąteczne? Może sami mnie zainspirujecie jakimś pomysłem? Czekam na propozycje w komentarzach :)

Komentarze

  1. Pięknie się prezentują :) Uwielbiam je robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też i chyba wtym roku zrobię ich więcej) tyle że mniejszych na świąteczne drzewko.😉😊

      Usuń
  2. Takie gwiazdy przypominają mi dzieciństwo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie 😊 Mi przypominają szkolne imprezy choinkowe 😉😊

      Usuń
  3. Pięknie, uwielbiam takie prace manualne i ich efekty ! Super pomysł !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak i ja! Również bardzo lubię tworzyć wszelkiego rodzaju ozdoby i dekoracje 😉😊

      Usuń
  4. Znamy tą gwiazdę. Bardzo lubię ją robić, bo szybko można zrobić coś efektownego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To taka ponadczasowa ozdoba. Robila ją jeszcze moja babcia. Jednak wciąż jest na czasie ;)

      Usuń
  5. Robiłam kiedyś taką gwiazdę :) świetnie prezentowala się w oknie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz