No i znowu Ania...czyli wracam do serii z klasyki literatury dziecięcej: Ania z Zielonego Wzgórza oraz Ania na Uniwersytecie

 Od lat jestem ogromną fanką Ani Shirley, głównej bohaterki książek napisanych przez Lucy Maud Montgomery. Pierwszy raz zetknęłam się z "Anią z Zielonego Wzgórza" szóstej klasie szkoły podstawowej. Pamiętam, że pani od polskiego zadała nam przeczytanie tej książki.


 To była następna lektura, którą mieliśmy omawiać po świętach Bożego Narodzenia. Zaczęłam ją czytać w jeden z świątecznych wieczorów, przy rozjaśnionej światełkami choince. Od razu wtopiłam się w fabułę, a tytułową Anię z miejsca obdarzyłam szczerą sympatią. Śmiało mogę napisać, że jest to moja ulubiona bohaterka z książek dla dzieci. Całą serię czytałam kilka razy i nigdy nie miałam dość, chętnie w do niej wracam, tak jak teraz. 


Wydawnictwo Wilga wydało przepiękną kolekcję książek z przygodami rudowłosej Ani. Latem tego roku, prezentowałam Wam drugi tytuł z serii, czyli "Ania z Avonleya"(tom 2). Zaczęłam tak trochę tak niechronologicznie, ale dzisiaj pragnę to nadrobić.


Najnowsza kolekcja z przygodami Ani, posiada piękną, twardą oprawę, a każdy tom jest w innym kolorze. Na półce książki prezentują się niezwykle, dlatego mam skrytą nadzieję, że uda mi się skompletować wszystkie części. Bardzo chcę mieć własną kolekcję.


Ania z Zielonego Wzgórza


Na pewno znacie dobrze tę książkę. Być może większość z Was pamięta ją jako szkolną lekturę. To pierwszy tom, w którym poznajemy jedenastoletnią Anię, jej smutną historię, kiedy przebywała w sierocińcu, jak była traktowana w rodzinach, które ją przygarnęły. Jednak wszystko zmienia się, kiedy przez pomyłkę trafia do rodzeństwa Maryli i Mateusza Cuthbertów. Dziewczynka ma niezwykle bujną wyobraźnie, bardzo dużo mówi. Z miejsca zaskarbia sobie sympatię Mateusza. Jednak i Maryla, choć na początku chce oddać dziewczynkę (chciała przyjąć do pomocy w gospodarstwie chłopca), jest dla niej serdeczna, choć nie tak wylewna w uczuciach, jak jej brat. Dziewczynka przeżywa niezwykłe przygody, ale wpada też w tarapaty. Poznaje Dianę, z którą się zaprzyjaźnia, no i pojawia się też Gilbert. Ani nie ominą też przykrości ze strony innych, jednak jej temperament jest na tyle silny, że poradzi sobie z każdym problemem.


Ania na uniwersytecie


To trzeci tom przygód Ani. Młoda panna wyjeżdża do Redmond, gdzie rozpoczyna studia. Dziewczyna pilnie się uczy, nabywa nowych umiejętności, pracuje. Nawiązuje też nowe przyjaźnie. Ania wzbudza zainteresowanie młodych ,mężczyzn, ma nawet swoich adoratorów. 😊 Jednym z nich jest Roy Gardner, który pragnie poślubić Anię. Jednak czy jej serce nie bije już do kogoś innego?


Bardzo się cieszę, że mogłam cofnąć się w czasie i odświeżyć przygody Ani. Już wyczekuję kolejnych części, mimo, iż dobrze je znam. Są jednak takie książki, do których wraca się wiele razy. U mnie tak jest z Anią Shirley. Uwielbiam jej perypetie. 😉


Jeśli również lubicie "Anię z Zielonego Wzgórza" oraz dalsze jej losy, albo znacie miłośników jej przygód, kolekcja od Wydawnictwa Wilga z pewnością sprawi Wam ogromną radość. Polecam Wam tę kolekcję z całego serca!


Za egzemplarz

 dziękuję Wydawnictwu Wilga


Komentarze

  1. pamiętam jak swojego czasu siedziałam i czytałam Anie z zielonego wzgórza po raz pierwszy i naprawdę mi się podobała! Może będzie trzeba powoli wrócić do tej pozycji raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz