Wykończ tę książkę. Jak zakumplować się z książką z obrazkami, Keri Smith - RECENZJA

 Dzisiaj o książce Wydawnictwa Kropka, która wyzwoli kreatywność małych dzieci oraz pozwoli na zupełnie inne spojrzenie na książkę.


Wykończ tę książkę. Jak zakumplować się z książką z obrazkami


 (Klik)


To pierwsza książka dla dzieci Keri Smith. Autorki międzynarodowego bestsellera "Zniszcz ten dziennik".



Od razu wyjaśniam - nie jest to książka, którą trzeba zniszczyć. Sama bardzo zwracam uwagę na to, aby moje dzieci szanowały książki. Tutaj chodzi o to, aby małe dzieci nauczyły się czerpać z książek jak najwięcej, miały z nimi jak najlepszy kontakt, stale po nie sięgały.



Książka posiada bardzo ciekawe ilustracje, jest naprawdę przemyślana. Tekst ma zróżnicowaną czcionkę. 

 



Treść ma pogodny charakter, a polecenia na pewno wywołają u dzieci zaciekawieniem, a tym samym większą zachętę do kontaktu z książką: potrząśnij książką aby ją obudzić, potrzyj stronę dłońmi, nosem, zamrugaj, to spowoduje, że książką się poruszy, powąchaj książkę, itp. Jest też strony do zrolowania i zacinania rogów, ale tego nie robiliśmy. Tę stronę odpuściliśmy.



Na wewnętrznej stronie  książki mamy wypisane rzeczy, które można odnaleźć na stronach tej publikacji: muszka, kilka marchewek, nazwisko Benjamin, kompas, luneta, żółta strzałka itp. Nietypowe rzeczy, prawda? Od razu dziecko czuje się gotowe do poszukiwań i z większym zapałem wertuje kartki, wytężając swój wzrok. Tym sposobem dziecko ma zupełnie inny kontakt z książką, a tym samym ćwiczy swoją spostrzegawczość.



To nie koniec. Okładka książki również kryje miłą niespodziankę. Po jej wewnętrznej stronie znajdziemy instrukcję, jak wykonać korowe ludziki. Do książki dołączony był zestaw z potrzebnymi materiałami. Myślę, że rzeczy te każdy posiada w domu.




Książką jest niezwykła, kreatywna i bardzo inspirująca. Będzie wyjątkową pozycją w każdej biblioteczce. Świetnie sprawdzian się na prezent. Polecam serdecznie tę publikację. Zabawa z nią jest przednia! Sama jestem książką zachwycona. Jej projekt niezwykle mi się podoba. Myśle, że można stać się ona inspiracją do wielu kreatywnych prac w duchu less waste. 

Komentarze

  1. Tego mi było trzeba. Konkretów o książce, teraz jestem na nią gotowa, a raczej moje dzieciaki. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś czytałam starszemu synowi coś bardzo podobnego, ale o kropkach, świetna książka. Wydaje mi się, że to juz jest inny rodzaj czytelnictwa. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się z taką książką i przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczona. Link posyłam w świat

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadziwiająco prosta i skuteczna w swym przekazie książka, świetna jako prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tej książki, ale widać, że byłaby to wielka strata, bo jest całkiem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście ciekawa - taka książka o czytaniu całym sobą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz