Odetchnij od miasta. Podróże z dzieckiem. Tola Piotrowska, Wyd. Buchmann

Bardzo lubię zwiedzać nasz kraj. Za granicę jeszcze nigdy nie wyjeżdżałam, ale wiecie co? Może to dziwnie zabrzmi, ale jakoś nie specjalnie mam parcie na zagraniczne eskapady. Oczywiście, są miejsca w Europie (np. Hiszpania, Włochy), które mnie interesują. Kto wie? może kiedyś je zwiedzę. Uważam jednak, że Polska jest tak piękna, że warto ją poznać, odkryć jej nieodkryte lub mało znane miejsca. Szczególnie warto pokazywać piękno naszej Ojczyzny naszym pociechom.

Początki naszych rodzinnych wojaży były...no cóż, były trudne. Od samego początku nasz pierworodny nie lubił jeździć w samochodzie, a utrzymanie jego w nosidle, było dla mnie ogrowrcił się. Każda dłuższa podróż była dla nas torturą. Nasze pierwsze wyjazdowe wakacje były totalnym niewypałem. Na pierwszy raz postanowiliśmy pojechać na Mazury. Do dziś, kiedy ktoś o nich wspomina, ja mam przed oczami nasze wakacje. Synek wciąż marudził, nigdzie nie mogliśmy zatrzymać się na dłużej. Niewiele zobaczyliśmy, do knajpek i restauracji nie zaglądaliśmy praktycznie wcale. Co tu dużo pisać. Nie udało się... Postanowiliśmy jeszcze poczekać. Wytrzymaliśmy rok i w następne lato pojechaliśmy o wiele dalej, bo nad morze. O dziwo podróż przebiegła lepiej, na miejscu też udało nam się pozwiedzać. Rok temu nad morze pojechaliśmy z Tośkiem (4 lata) i po raz pierwszy z Nikosiem (wtedy miał 9 miesięcy). Było coraz lepiej. W tym roku nasza rodzina odwiedziła Zakopane i było super! Chyba po prostu musieliśmy to przeczekać. jednak doświadczenie pierwszych wakacji z dzieckiem dało nam do myślenia, wiele kwestii mogliśmy zweryfikować, dzięki czemu lepiej przygotowaliśmy się do wyjazdu. Staramy się nie oczekiwać zbyt wiele i cieszyć się z każdej wycieczki, choć nie przeczę, czasami bywa nerwowo i nie wszystko idzie według wcześniej założonego planu.

Mamy w planach mnóstwo miejsc, które chcemy zwiedzić z dziećmi, a od kiedy zapoznałam się z książką Toli Piotrowskiej pt. "Odetchnij od miasta. Podróże z dzieckiem" (KLIK), do listy dodałam kilka punktów, które uważam za godne uwagi.

Niniejsza publikacja to już trzecia część serii Toli Piotrowskiej - mamy, autorki bloga tolala.pl, fotografki rodzinnej i portretowej. Przeczytałam książkę od deski do deski i dzisiaj na świeżo chcę Wam o niej napisać. Osobiście jestem nią zachwycona, a zamieszczonymi w środku zdjęciami oczarowana.

Książka "Odetchnij od miasta. Podróże z dzieckiem" składa się z 5 kategorii:

1. Las i łąka
2. Nad morzem
3. Jeziora
4. W górach
5. Hotele

Niniejsza publikacja jest fascynującą podróżą po nieznanych mi dotąd zakątkach naszego kraju, gdzie można cieszyć się ciszą, spokojem oraz pięknem natury. Tam naprawdę można odpocząć, zregenerować się, wyciszyć i cieszyć towarzystwem swoich bliskich. Być z rodziną, dla rodziny, w zgodzie z naturą, nierzadko z bez zasięgu i dostępu do internetu. Tak po prostu odcięci od internetu, ale blisko siebie, w zgodzie z naturą. W miejscach, gdzie człowiek może pozwolić sobie na dłuższą pauzę. Autorka i jej bliscy doświadczyli tego wielokrotnie, czego dowodem jest niniejsza książka. Poznali wspaniałych ludzi, swoich gospodarzy, którzy opowiadają swoje rodzinne historie, zdradzają tajemnice miejscowości oraz ich okolic.

Bardzo spodobał mi się sposób, w jaki autorka opowiada o miejscach, które wybrała i w których zatrzymała się z rodziną. Chciałabym tego doświadczyć. Naprawdę, chciałabym. Szczególnie dzięki zamieszczonym na stronach zdjęciom, które są dowodem na to, że warto tam być. Z tych obrazów bije prawdziwy spokój, którego chciałabym doświadczyć z mężem i dziećmi. Brakuje nam takiej odskoczni od codzienności, od miasta. Czuję nieodpartą chęć, aby się znaleźć w tych miejscach.

Pani Piotrowska potrafi opisywać miejsca, które odwiedziła w taki sposób, że chce się tam spędzić swój wolny czas z rodziną. Zamieszczone zdjęcia to nie jedyna zaleta jej książki. Oprócz zdjęć i opisów, autorka zamieściła w książce bardzo cenne, przydatne podróżującej rodzinie informacje: adresy, dane kontaktowe, informacje dodatkowe (tj. posiłki na miejscu, możliwość przyjazdu ze zwierzętami, place zabaw, atrakcje czy zabytki, które znajdziemy w miejscowości lub w jej okolicy). Dla mnie to bardzo cenny dodatek. Co ciekawe, autorka wzbogaciła swoją książkę o wywiady, które przeprowadziła z mamami, które tak jak ona, kochają podróże z najbliższymi.

Już wiem, że w przyszłości odwiedzimy Korolową Chatę, Gościniec Szuwary oraz Fulinowo.To tylko przykładowe punkty na mapie Polski, do których chcemy zabrać dzieci. Tych miejsc jest znacznie więcej, a przeczytacie o nich w tej właśnie publikacji.

Koniecznie do niej zajrzyjcie. Ty bardziej, jeśli uwielbiacie rodzinne wycieczki i podróże. Książka "Odetchnij od miasta. Podróże z dzieckiem" jest interesująca, inspirująca i motywująca do rodzinnych wypadów do miejsc, w których wszyscy odpoczniemy.

Polecam ją naprawdę gorąco. Koniecznie muszę uzupełnić bibliotekę w dwa poprzednie tomy. Jestem ich bardzo ciekawa.

Tytuł: "Odetchnij od miasta. Podróże z dzieckiem"
Autor: Tola Piotrowska
Wydawnictwo: Buchmann
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Strony: 304
Premiera: 15.07.2020
DOSTĘPNA: TUTAJ

Za egzemplarz dziękuję

Wydawnictwo Buchmann aż 20% taniej! – Księgarnia Beta

1. Z zainteresowaniem zajrzę do książki, po mega garść inspiracji, pomysłów na miejsce, w które można się udać, aby wspólnie spędzić z rodziną czas, blisko natury. :)

1. W tym roku nastawiamy się na zwiedzanie polskich regionów, tak aby nie oddalać się od kraju, nie ryzykować niepotrzebnie.

2. U nas rodzinne wycieczki to coś co kochamy, niestety w tym roku nasze plany się pokrzyzowaly, wiadomo jaka panuje sytuacja na świecie, ale po książkę chętnie sięgnę

3. Pięknie jest wydana ta książka. Chyba podsunę tytuł bratu dla Potworków.

4. Rodzinne wycieczki to jeszcze nie mój etap w życiu ale może kupię ją dla znajomych. :)

5. Chętnie w przyszłości zajrzę do tej książki. Również uwielbiam nasz kraj i jak dotąd niewiele zwiedziłam, ale mam plany. Bardzo w przyszłości chciałabym zwiedzić takie miasta jak NY i LA.

6. Piękne zdjęcia i wyjątkowa publikacja.

7. Ciekawa pozycja dla wielbicieli podróży po naszym rodzimym kraju. Piękne zdjęcia i interesujące opisy.

8. My w tym roku podróżujemy lokalnie. Miejsce ciągle przybywa. A do książki chętnie zajrzę planując kolejne wakacje.

9. Ciekawa lektura, my z rodzicami i bratem od sześciu lat jeździmy nad polskie morze, ale na przyszły rok planujemy Zakopane

10. Akurat ja mało co zwiedzałam Polskę z rodzicami. Cóż, mniej pieniędzy to i brak możliwości, dlatego każda wycieczka szkolna czy kolonie (gdzie koszt pokrywał MOPS) stanowiły okazję do odkrywania kraju.
    Tytuł bardzo ciekawy, a zarazem przydatny dla tych, którzy planują takie wypady, a nie wiedzą, od czego zacząć.

11. Przyznam, ze zbyt malo podrozujemy po Polsce, a przeciez jest tu tyle ciekawych miejsc do odkrycia:). Ksiazka dla nas jak znalazl, na przyszle wakacje! Pozdrawiam serdecznie!

12. Wygląda na pięknie wydaną pozycję, coś, co warto mieć pod ręką.

13. Świetny przewodnik :) W sam raz na planowanie wycieczek z dziećmi :)