"Książki otulone nocą. Wielka Mała Niedźwiedzica". Wydawnictwo Wilga

Kiedy byłam dzieckiem, uwielbiałam patrzeć w gwieździste niebo. Zachwycałam się tymi jasno świecącymi punkcikami na granatowej kotarze nieba. W mieście nie widać tego tak bardzo. Natomiast niebo nocą w moich rodzinnych stronach jest naprawdę usiane gwiazdami. Gdy do takiego obrazu dodamy rechot żab i miła dla ucha grę świerszczy...ach, nic tylko spać pod gołym niebem! Kilka razy nocowałam już w namiocie razem z koleżankami (Aniu, jeśli to czytasz, pozdrawiam Cię serdecznie 🙂). Pamiętam nawet taką noc, kiedy wciąż spadały gwiazdy. Ognisko, pieczone kiełbaski, "babskie" pogaduchy, spadające gwiazdy i wypowiadane skrycie życzenia. To były wspaniale czasy. Mam wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa i życzę tak fajnych przygoda wszystkim dzieciom.
Bardzo lubię książki o Kosmosie. Miałam kiedyś taki etap w swoim życiu, że bardzo się tym interesowałam. Miałam ogromną mapę nocnego nieba na ścianie. Bardzo lubiłam przyglądać się poszczególnym gwiazdozbiorom, żeby potem szukać ich na nocnym niebie.
Jedną z takich publikacji, chce Wam dziś pokazać. "Wielka Mała Niedźwiedzica" to przepiękna, zamknięta w twardej oprawie opowieść, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Wilga. To historia mamy niedźwiedzicy oraz jej córeczki, czyli dwóch najbardziej znanych gwiazdozbiorów w naszej Galaktyce.
Mama Niedźwiedzica zabiera swoją córeczkę, Małą Niedźwiedzicę na wycieczkę po nocnym niebie. Pragnie oprowadzić ją po całej Galaktyce, pokazać różne gwiazdozbiory, które noszą nazwy zwierząt, znaków zodiaku, a nawet baśniowych stworów. Ale nie tylko wycieczka jest celem samym w sobie. Wielka Niedźwiedzica ma ważną misję do spełnienia. Musi bowiem dostarczyć bardzo ważny pakunek. Po drodze mama i córeczka mijają różne gwiazdozbiory, którymi Mała Niedźwiedzica jest zachwycona. Niestety, w pewnym momencie spotykają ogromny gwiazdozbiór Smoka, który chce zawłaszczyć sobie tajemnicze zawiniątko. Czy obie niedźwiedzice dostarczą tę cenną rzecz na czas? Kto im pomoże rozprawić się ze Smokiem? 
"Wielka Mała Niedźwiedzica" to wspaniała, wypełniona zapierającymi dech obrazami książka, która zachwyci niejednego czytelnika. Wraz z Wielką i Małą Niedźwiedzicą, przemierzamy galaktykę poznając wchodzące w jej skład gwiazdozbiory. Szata graficzna, w której łączą się ze sobą tylko dwa kolory (granat i biel), dodają tej książce animuszu. Tekst jest interesujący. Oprócz wspaniałej historii, na stronach rozmieszczono ciekawostki dotyczące Kosmosu. W środku na czytelnika czeka też wspaniała niespodzianka w postaci świecącej mapy nieba. Wystarczy podświetlić rozkładówkę i szybko zgasić światło. Naszym oczom ukaże się wspaniały obraz.✨

Dzieło Pauliny Chmurskiej, zwraca uwagę ciekawym tekstem oraz czarującymi ilistracjami Elki Grądziel. Nie sposób się na nie napatrzeć. Hipnotyzujące, zachwycają, są naprawdę piękne i idealnie komponują się z opowiadaniem.
Oprócz opowieści o gwiazdozbiorach, mamy tutaj ukazaną w piękny i wyjątkowy sposób relację łączącą mamę i córkę. Zachęcam do wspólnej lektury, w którym ciepła historia, wspaniale łączy się z przystępną treścią na temat Kosmosu. Polecam gorąco. 

 Książkę pt. "Wielka Mała Niedźwiedzica" znajdziecie TUTAJ.

Za egzemplarz dziękujemy
Wydawnictwu Wilga

Komentarze

  1. Jak byłam mała, też lubiłam leżeć w trawie, a mieszkałam wtedy na wsi i patrzeć w niebo.
    Książka świetna, chociaż tylko dwa kolory szaty graficznej, a ta świecąca mapa nieba super.
    Chętnie ją sama przeczytam i obejrzę.
    Pozdrawiam!
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy ją już na stałe, jest naprawdę cudowna. Będę wyglądać innych z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka jest tak cudna, że biorę w ciemno

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudownie wydana książka! I ta mapa nieba, super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wędrówki po kuchni13 czerwca 2020 20:05

    Fantastyczna pozycja. Myślę, że zapiszę sobie tytuł - na prezent będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie książki potrafią wzbudzić całą lawinę emocji. Tematyka interesująca, więc to pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do dzisiaj lubię patrzeć w niebo. Niestety nigdy nie umiałam w gwiazdach znaleźć "niedźwiadków" - - prędzej duży i mały wóz.
    Śliczna ta pozycja dla dzieci inie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rany boskie, jaka ta książka jest piękna! I jeszcze ta świecąca w ciemności mapa! Muszę ją mieć! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Już zachwycam się magią drzemiącą w oprawie graficznej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem. Kupię, a później się zastanowię kto dostanie ją w prezencie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam tę książkę w swojej kolekcji. Muszę w końcu się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna ta książka. Świecąca mapa nieba mnie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wydana książka. Na pewno mały jak i duży czytelnik będzie nią zachwycony. Jak mój bratanek podrośnie to chętnie mu tę książkę kupię na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz