"PAMIĘTNIKI WISIENKI. KSIĘGA HEKTORA. TOM 2" czyli PIĘKNY KOMIKS W TWARDEJ OPRAWIE OD WYD. EGMONT

To już drugie spotkanie Wisienką, czyli rudowłosa bohaterką serii komiksów  autorstwa Jorisa Chamblaina, wydanych przez Wydawnictwo Egmont
Pierwszą część miałam okazję pokazać Wam we wpisie TUTAJ. A dziś recenzja drugiej części "Pamiętniki Wisienki. Księga Hektora. Tom 2" , na którą niecierpliwie czekałam.  


Rozpoczęły się wakacje. Najlepsze przyjaciółki Wisienki, Lina i Erika wyjeżdżają i tylko nasza bohaterka pozostaje w domu. Wakacje spędzi w razem z mamą. Przyjaciółki wysyłają jej kartki, piszą, co u nich słychać. Wisienka próbuje zorganizować sobie ten wolny czas, aby się nie nudzić. Wraca więc do wspomnień przeżytych przygód, ogląda zdjęcia z okresu dzieciństwa, no i oczywiście pisze pamiętnik.


Wisienka ma to bardzo ciekawa świata dziewczynka, z ogromną smykałką detektywistyczną. Wszystko ją ciekawi, na każde nurtujące ją pytanie, próbuje znaleźć odpowiedź. Tym razem także będzie próbowała rozwikłać pewną zagadkę. Dziewczynka zauważyła, że pewna starsza pani, w każdy wtorek, o tej samej porze wychodzi z domu, trzymając w dłoniach zawsze tę samą książkę. Kobieta co tydzień odwiedza pobliską bibliotekę i za każdym razem wypożycza ten sam tytuł. Kim jest starsza pani i dlaczego książka jest dla niej tak ważna? Czy kryje w sobie coś niezwykłego? Wisienka postanawia się tego jak najszybciej dowiedzieć. Czy po powrocie przyjaciółek, dziewczynki pomogą jej rozwikłać tę zagadkę?


"Pamiętnik Wisienki. Księga Hektora"  to drugi z pięciu tomów niezwykłych komiksów które powstały przy współpracy francuskich twórców: rysowniczki, Aurelie Neyret oraz Jorisa Chamblaina, scenarzysty i autora francuskich książek dla dzieci i młodzieży. Seria opisująca niezwykłe przygody jedenastoletniej Wisienki, odniosła wielki sukces i została nagrodzona Nagrodą Młodzieży w Międzynarodowym Festiwalu Komiksów w Angouleme w 2014 roku.


"Pamiętnik Wisienki. Księga Hektora. Tom 2" to była wspaniała przygoda czytelnicza. Jednak gdybym miała porównać pierwszą część komiksu z drugim tomem, to właśnie Księga Hektora spodobała mi się bardziej, wręcz mnie zafascynowała. Komiks napisany jest w piękny sposób. Ciekawym dialogom towarzyszy humor, ale nie brakuje w nich też mądrych i poruszających treści. Ta część wzbudza wiele emocji. Poznajemy historię pewnej tajemniczej starszej kobiety, która wzrusza do łez.  Sama główna bohaterka, Wisienka, również nie ma lekko. Wychowuje się bez taty, mieszka z mamą, z którą czasami naprawdę trudno jest znaleźć jej wspólny język. Dziewczynka przez swoją wrodzoną ciekawość, często zapomina o swoich przyjaciółkach, którym zaczyna to przeszkadzać, ponieważ czują się odrzucone, mniej ważne. Czy dziewczynka zrozumie, że nie warto rezygnować z lojalności wobec bliskich jej osób?


Komiks bez dwóch zdań zasługuje na uwagę. To piękna i poruszająca historia, w którą wplecione zostały wartości oraz pewne sytuacje, nad którymi warto się pochylić. Opisując niniejszą serię, nie mogę nie wspomnieć o przepięknej szacie graficznej. Zakochałam się w kresce i stylu pani Neyret. Podoba mi się wszystko: linie, mocno nasycone kolory oraz idealnie odwzorowanie uczuć, które malują się na twarzach bohaterów. Dodatkowego smaku dodaje piękna, twarda oprawa z błyszczącymi akcentami. 



Cieszę się, że mogłam poznać losy bohaterów. Mam też nadzieję, że uda nam się zebrać całą kolekcję serii tego komiksu. "Pamiętniki Wisienki" to nie tylko wspaniała lektura dla dzieci zafascynowanych przygodami, uwielbiających zagadki detektywistyczne, ale również dla dorosłych. Polecam gorąco! 

Komiksy z serii "Pamiętniki Wisienki" znajdziecie na stronie Wydawnictwa Egmont.





Tytuł: "Pamiętniki Wisienki. Księga Hektora. Tom 2"
Seria: PAMIĘTNIKI WISIENKI
Autor: Joris Chamblain
Ilustracje: Aurelie Neyret
Tłumaczenie: Marek Puszczewicz
Wydawnictwo: EGMONT
Oprawa: twarda
Strony: 80



Komentarze

  1. Taki komiks spodobał by się mojej Karinie

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam właśnie na przesyłkę, bo pierwszy tom nas oczarował: i mnie i moje córki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka prezentuje się bardzo interesująco. Jestem pewna, że i mnie by się spodobała. Szkoda, że jej nie mamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. o! takie ksiazki przygodowe lubi moja Liw :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachwycają mnie dzisiejsze książki dla dzieci swoją stylistyką, grafiką, oprawą i bardzo przemyślanym konceptem. To wszystko to, czego nie pamiętam z książek ze swojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna książka! Ta część podobała nam się jeszcze bardziej niż pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na komiksy jesteśmy jeszcze za młodzi, ale w przyszłości kto wie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś lubiłam komiksy (zwłaszcza te o Kaczorze Donaldzie, bodajże z serii "Gigant") - teraz jakoś trudno mi się do nich przekonać. Ale kto wie, może mój synek je polubi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę chciała kiedyś zapoznać się z tą komiksową serią.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świat komiksów jakoś tak nigdy nie był mi bliski, ale dzieci uwielbiają chwytać za takie publikacje. Buzia bohaterki bardzo sympatyczna. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz