"PAMIĘTNIKI WISIENKI. SKAMIENIAŁE ZOO", tom 1, Wyd. Egmont


 Jako dziecko uwielbiałam czytać komiksy, miałam też swoje ulubione, które regularnie kupowała mi mama. Dziś wybór komiksów jest ogromny i występują one w różnych formach. Nie są to już tylko gazetki, ale także komiksy z usztywnioną lub twardą, książkowa oprawą.  Jednym z wydawnictw, które wydaje komiksy i może pochwalić się ich szerokim wachlarzem, jest Egmont. W biblioteczce mamy sporo komiksów tego wydawnictwa, a dziś dołącza do nich kolejny wyjątkowy, jeden z najpiękniej wydanych komiksów, jakie kiedykolwiek widziałam.


"Pamiętniki Wisienki. Skamieniałe zoo" bo o nim mowa, to 1 tom serii najnowszego komiksu dla dzieci. Tytuł ten to prawdziwa gratka dla miłośników komiksów oraz pięknych ilustracji. Już sama okładka jest hipnotyzująca, a złocone zdobienia czcionki tytułu, dodają jej wyjątkowego charakteru. Cała szata graficzna jest w odcieniach wiśni, co jest wspaniałym pomysłem i idealnie dopełnia się z resztą.


 Tytułowa Wisienka to prawie jedenastoletnia dziewczynka, której wielkim marzeniem jest zostanie pisarką. Marzy aby napisać książkę dla ukochanej mamy  Na razie z wielkim zapałem prowadzi pamiętnik, w którym zapisuje ciekawe przygody, które przydarzyły się jej oraz jej przyjaciółkom: Linie i Eryce oraz zaprzyjaźnionej starszej kobiecie, pisarce, pani Desjardins. 

Wisienka jest rezolutną dziewczynką, z głową pełną pomysłów. Wraz z przyjaciółkami zaszywa się w domku na drzewie. To właśnie stamtąd, przyjaciółki dostrzegają po raz pierwszy "Pana Tajemnicę". Starszy mężczyzna codziennie dźwiga do lasu wiadra kolorowych farb oraz klatkę z papugą. Kim jest i po co nosi farby do lasu? Nad jakim niezwykłym zadaniem pracuje w tajemnicy? Wisienka, która oprócz pisania uwielbia rozwiązywać zagadki, jest na tropie jej rozwiązania. Co odkryje wraz ze swoimi przyjaciółkami?


"Pamiętniki Wisienki. Skamieniałe zoo" to wspaniała lektura! Spodobał mi się pomysł na fabułę komiksu, zachwyciły przecudne ilustracje, a poruszająca opowieść, wciągnęła mnie od pierwszej strony. Z treści bije ważne przesłanie, które poznajemy w trakcie lektury. Młody czytelnik wyniesie wiele z tej publikacji, a z pewnością przeżyje niezwykłą przygodę. 🙂

  Ten komiks zasługuje na szczególną uwagę, dlatego polecam go każdemu. Komiks w formie książki i to w tak pięknej oprawie, będzie się wspaniałe prezentował na półce. Rewelacyjnie sprawdzi się także jako prezent. Serdecznie polecam! Ja już nie mogę doczekać się kolejnego tomu. 😉



Tytuł: "Pamiętniki Wisienki. Skamieniałe zoo" tom1
Autor: Joris Chamblain
Ilustracje: Aurelie Neyret
Tłumaczenie: Maria Mosiewicz
Wydawnictwo: Egmont
Oprawa: twarda 
Strony: 80

Za egzemplarz dziękuję
Wydawnictwu Egmont


Komentarze

  1. Ja komiksów nie lubię, zabierają mi możliwość wyobrażania sobie postaci i scenografii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dl dzieci.. tylko i wyłacznie nie yo co kaczor xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie przepadam za komiksami, ale mój mąż je uwielbia ;) Więc jemu podeślę wpis, on będzie dzieciom czytał :D Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dzieci jeszcze za małe na tego typu książki ale za kilka lat może się jej przyjrzę bliżej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę książkę przegapiłam. No szkoda, bo wygląda na ciekawą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest to książka którą mogą czytać dorośli i wracać jak co niektóre komiksy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna oprawa graficzna potrafi przyciągnąć młodych czytelników, a i starsi chętnie zajrzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kochałam W.I.T.C.H ale nie miałam wszystkich numerów, nad czym do tej pory ubolewam :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku jak pięknie wydana manga. Oczywiście że kupię !! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz