"ZAKOCHANA W BARCELONIE", ANNA WAWRYKOWICZ, wyd. Novae Res


Po powieść "Zakochana w Barcelonie", autorstwa Anny Wawrykowicz (Wyd.Novae Res) sięgnęłam z ogromnym zainteresowaniem. Dlaczego? Dlatego, że uwielbiam Hiszpanię! Niestety, nigdy nie byłam w tym kraju, jednak marzę o podróży. Podoba mi się hiszpańska kultura, zabytki oraz kuchnia. W moim życiu miałam nawet epizod nauki języka hiszpańskiego, który od zawsze mi się podobał. Przerwałam ją, jednak mam zamiar do niej wrócić. Tym razem zapisując się na profesjonalny kurs. 😉

 "Zakochana w Barcelonie" to kolejna powieść obyczajowa z mojej listy czytelniczej. Czekałam na tę książkę, ale czy było warto?

  Powieść Anny Wawrykowicz opowiada historię czterdziestoletniej Gosi. Marga, jak mówi o sobie bohaterka, jest wykładowczynią Historii Hiszpanii. Zajmuje się okresem XX wieku. Kobiecie udaje się zdobyć stypendium, dzięki któremu wyjeżdża na trzy miesiące do gorącej Barcelony, aby tam zbierać materiały do swojej pracy. Gosia jest po rozwodzie, ma dziesięcioletnią córkę, Kasię, którą w czasie jej nieobecności zajmuje się brat kobiety. 

Gosia wynajmuje mieszkanie u sympatycznej Hiszpanki, zwiedza miasto poznając jego nowe zakątki i panujące w nim zwyczaje, które ją fascynują, ale czasami też szokują. Będzie obserwowała codzienność Katalończyków, pozna różnice językowe. Marga zbiera materiały do swojej pracy, spaceruje uliczkami Barcelony, podziwia jej zabytki, poznaje nowych ludzi: mieszkającego w tej samej kamienicy Marca, zaprzyjaźni się z wykładowczynią uniwersytecką, Montse oraz Lailą, przewodniczką po Barcelonie. To będzie wyjątkowy etap w jej życiu, fantastyczny czas. W Barcelonie odnajdzie prawdziwą przyjaźń, ale czy gdzieś tam czeka na nią wielka miłość?


"Zakochana w Barcelonie" to przyjemna i lekka lektura, przy której odpoczęłam i naładowałam baterie. Fabuła jest niespieszna, a mimo to, nie można mówić w tym przypadku o nudzie. Bardcelona czaruje swoim pięknem, ale nierzadko zadziwia panującymi tam zwyczajami. Zdziwiło mnie na przykład, że w niektórych restauracjach, kobieta, która siedzi sama przy stoliku, nie może zostać obsłużona. Bohaterka została wyproszona z restauracji! Ciekawostek jest o wiele więcej.

Powieść jest świetnie napisana, autorka posługuje się pięknym piórem, przez co nie potrafiłam się od książki oderwać. Chciałam nie tylko bliżej poznać Gosię, którą z miejsca polubiłam, ale też samą Barcelonę! Czytając o zabytkach miasta, o uliczkach, którymi spacerowała bohaterka, knajpkach, w których jadała, miałam nieodpartą ochotę jej towarzyszyć. Czułam lekką nutkę zazdrości, w wyniku czego, po skończonej lekturze, jeszcze bardziej zapragnęłam wybrać się w podróż do Hiszpanii! Kto wie, może kiedyś tam polecę? Wtedy z pewnością zabiorę ze sobą tę książkę, która doskonale spełni rolę przewodnika. 😉 

Jeśli książka Was zainteresowała, odsyłam Was TUTAJ. Polecam!




Tytuł: "Zakochana w Barcelonie"
Autor: Anna Wawrykowicz
Wydawnictwo: Novae Res
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Strony: 364
Rok wydania: 2020

Za egzemplarz
dziękuję
Wydawnictwu Novae Res


Komentarze

  1. Do Barcelony to bym się chętnie wybrała więc powieść która tam się dzieje musi być super.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Barcelonie to i ja bym się chętnie zakochała...:) To miasto jest moim małym marzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jeszcze nigdy nie byłam w Hiszpanii, ale fajnie przenieść się gdzieś za sprawą książkowej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hiszpanię udało mi się poznać już dawno temu, przyznaję, że wiele jej elementów było dla mnie zaskoczeniem. Przyjemne wrażenia przywiozłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka mogłaby mi się spodobać :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama chętnie odwiedziłabym Hiszpanie. Może kiedyś ją przeczytam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem zakochana w Rzymie, ale moze po tej lekturze znajde nowy obiekt do wzdychani 🙊🙊🙊😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  8. No do Hiszpanii to bym się chętnie wybrała! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jest to do końca mój klimat, z chęcią sięgnę jednak po tą książkę. Również jak ty fascynuję mnie Hiszpania,kotlura język i kuchnia. Przeczytam tą książkę właśnie dla namiastki klimatu jaki tam panuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    Well over 160k men and women are hacking their diet with a easy and SECRET "liquid hack" to lose 2lbs every night in their sleep.

    It is simple and works with everybody.

    You can do it yourself by following these easy steps:

    1) Get a drinking glass and fill it up half glass

    2) Now learn this awesome HACK

    and you'll be 2lbs thinner in the morning!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz