PYSZNE BANANOWE PLACKI ŚNIADANIOWE


Naszła mnie dziś ochota na zupełnie inne śniadanie. Chciałam zjeść coś na ciepło, trochę na słodko no i oczywiście pożywnie. Synek pod nos podsunął mi dojrzałego banana. No i wtedy wpadłam na pomysł, że zrobię placuszki bananowe. Jedliście już takie placki? Ja je uwielbiam, choć przyznaję, że robię je rzadko. Teraz będę musiała to zmienić, ponieważ placuszki te są przepyszne, no i posmakowały mojemu dziecku ;) Poniżej prezentuje nasz przepis na placki, które zawsze się udają i nie rozpadają na patelni, jak to z tego typu placuszkami bywa. Zapraszam serdecznie! :)


Składniki:

-1 dojrzały banan
- 2 jajka
- 4 łyżki mąki
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
- 1/3 łyżeczki cynamonu
- 1-2 łyżki oleju do smażenia
- dodatkowo: ulubione owoce, cukier puder lub miód

 
Wykonanie: 
 Na początku banan rozgniatam widelcem. Do miski wbijam jajka i roztrzepuje je za pomocą widelca. Do jajek dodaję mleko, mąkę, szczyptę soli, cukier waniliowy oraz cynamon. Wszystko dokładnie mieszam. 


 

Na patelni rozgrzewam olej i smażę na nim placki na złoty kolor. Po usmażeniu, osączam je z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.






Podaję je gorące z dodatkiem owoców, posypane cukrem pudrem lub polane miodem.

 


Placuszki są pycha, a co ważne, robi się je szybko i na pewno posmakują dzieciom. Mój synek wcina je z apetytem. 

Z podanych składników wyszło mi 8 większych placków
:)

 


Polecam serdecznie! :)

Komentarze

  1. Pysznie wyglądają. Ja robię podobne ale dodaję jeszcze jogurt naturalny i smażę na oleju kokosowym. Przepis u mnie na stronie. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż zgłodniałam. Ja dziś jadłam takie prozaiczne śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś jadłam bananową zupę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam placki bananowe na śniadanie! Do kawy na drugie śniadanie też dobrze pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja córka lubi takie placki, ja nie lubię przetworzonych bananów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis, z checią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. My uwielbiamy takie placki bananowe. Mój synek sam ich się dopomina i pomaga przy robieniu w kuchni.;-) Pyszne, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz