Dekoracja wielkanocna, którą zrobisz z dzieckiem - Rodzina Kurczaczków z plastikowych jajeczek


Dziś wraz z Antosiem zapraszamy na kolejny dzień twórczości dekoracji wielkanocnych. Wczoraj były zajączki, a dzisiaj będą kurczaczki, a raczej cała "kurza" rodzinka: kwoka, pisklę i kogut :)

Materiały:

- jajeczka po czekoladowych jajkach z niespodzianką
- folia piankowa/ kolorowy blok techniczny
- nożyczki
- ołówek
- coś do odrysowania koła (u nas tekturowa podkładka)
- klej wikol/ klej na gorąco
- ruchome oczka
- elementy dekoracyjne (u nas kwiatki samoprzylepne)
  


Wykonanie:


Z zielonej pianki lub papieru wycinamy koło -trawkę, na której będą stały kurczaczki

Do jajka przyklejamy oczy oraz elementy wycięte z pianki lub papieru: dziobek, skrzydła, grzebień, skrzydła, ogon, łapki...

Jeśli robicie to przy pomocy kleju na gorąco - zróbcie to sami. Dzieci łatwo mogą się poparzyć!


Kurczaki przyklejamy do "trawki"

Doklejamy elementy ozdobne, np. kwiatki
 

Nasza dekoracja jest już gotowa :)

 

"Kurza" rodzinka jest już w komplecie!

Jak Wam się podoba?
:)




 A teraz uwagi techniczne!

Najwięcej problemu miałam z klejem (co widać po zdjęciach). Mój pistolet do kleju jest... co tu kryć... jest po prostu beznadziejny. Klej wycieka z niego cały czas, a nie po naciśnięciu na spust. Przez co wiele się wylewa. Muszę też uważać, żeby się nie poparzyć, ponieważ przy użyciu, cały czas się leje i ciągnie, pozostawiając ślady.

To już drugi tego typu pistolet. Wcześniej miałam identyczny, jednak myślałam, że jest to uszkodzenie fabryczne, jakaś usterka, ale nie. Gdy kupiłam drugi, okazało się, że jest dokładnie taki sam, jak poprzedni.  Nie polecam!!!!! Planuję sobie kupić lepszy. Taki, który nie będzie marnował mi kleju i gdzie klej nie będzie mi się ciągnął pozostawiając brzydkich nitek.

A może Wy możecie polecić mi jakiś dobry sprzęt?


Komentarze

  1. Świetne te kurczaczki. Bardzo kreatywna zabawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, urocze! Moje "trzy kyrczaczki" zjadłyby kurczaki z jajek niespodzianki :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kurczaczki. Słodziutkie. A zwykłym szkolnym się nie da przykleić?
    Nie kupowałam i nie miałam jeszcze kleju z pistoletu, więc niestety nie pomogę. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dałoby radę. Ewentualnie elementy tj.skrzydełka czy dzióbek można zrobić z plasteliny lub drucików kreatywnych :)

      Usuń
  4. Świetne! Nigdy bym nie pomyślała o takim wykorzystaniu tych opakowań z jajek. Naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  5. No prosze, całkiem proste a jakie urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam trochę jajek po kinderkach i myślę jak je wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Efektowna dekoracja na święta.
    Naprawdę bardzo mi się podoba.
    Lubię jasne barwy, a ta takie ma.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz