"Cząberek. Dom" (tom 1), Wiktor Talaga

"Znikam. Zaburzenia odzywiania dzieci i młodzieży ", Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Agata Ziemnicka

 "Znikam" to wyjątkowa i niezwykle wartościowa książka, która powinna dotrzeć do rodziców, nauczycieli, do osób pracujących z dziećmi.


"Znikam. Zaburzenia odżywiania dzieci i młodzieży"


Katarzyna Błażejeska-Stuhr, Agata Ziemnicka

Wydawnictwo: FILIA [współpraca barterowa]


Zaburzenia odżywiania to poważny problem. Autorka w swojej książce, w rozmowach zespecjalistami wyjaśnia, jakie mogą być ich przyczyny, jak objawiają się już u najmłodszych dzieci, do jak poważnych skutków zdrowotnych mogą prowadzić.




To interesujaca lektura, która praktycznie czyta się sama. Cenna dla mnie jako mamy, której młodszy syn to niejadek, ale także jako wychowawcy i nauczycielki, która zauważa w grupie ten problem, a która chce wspierać dzieci i ich rodziców. Dowiedziałam się z niej wielu ważnych informacji, których też nie byłam świadoma.





Moją szczególną uwagę zwróciły rozwomy autorki ze specjalistami, ale też dziew zynami, które cierpiały lub nadal cierpią na zaburzenia odżywiania. Mówią, jak to się u nich objawiało, co czuły, jak reagowały na posiłki, jak walczyły z głodem. Są też relacje mam tych dziewczyn.




Autorka ukazuję, jak ważnym problemem są zaburzenia odżywiania. Zwraca też uwagę na to, iż często rodzice boją się udać z dzieckiem do specjalisty, np.psychiatry. Obawiają się stygmatyzacji, wyszydzania, drwin. Niepotrzebnie. Należy zrobić wszystko, aby pomóc swojemu dziecku wrócić do normalnego odżywiania. Podpowiada, w jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o problemie.




Bardzo ważna dla mnie książka, poruszająca współcześnie bardzo powszechny problem. Książka napisana w świetnej formie rozmowy (wywiadu) sprawia, że czyta się ją lekko, sprawnie i z zainteresowaniem. Ja przeczytałam ją praktycznie bez przerwy, w ciągu jednego dnia. 




Warta uwagi, godna polecenia.❤️

Komentarze