"Cząberek. Dom" (tom 1), Wiktor Talaga

"Medea z Wyspy Ognia", Magda Knedler

 "Medea z Wyspy Ognia" to kontynuacja losów Mady z powieści Magdaleny Knedler "Medea z Wyspy Wisielców". Książkę otrzymałam w ramach współpracy barterowej z Wydawnictwem Zwierciadło.


"Medea z Wyspy Ognia"


Magdalena Knedler 

Wydawnictwo Zwierciadło [współpraca barterowa]


Po ciężkich przeżyciach, zdradzie ukochanego Johana, intrygach i odebraniu przez niego synów, Medea próbuje poskładać swoje życie na nowo. Musi opuścić ukochane dzieci, za którymi tęskni. Mieszka w domu w Breslau, który jest w pewnym sensie zapłatą za jej straty, jednak czy jest w ogóle za nie jakąkolwiek cena? Kobiecie pomaga psychiatra, Horst Achilles Lange, który zakochuje się w niej. Ona również zaczyna do niego czuć coś więcej, choć obawia się swoich uczuć. Mężczyzna zna jej tajemnice, wie przez co przeszła. Kobieta chce jednak ułożyć swoje życie na nowo. Pragnie się uczyć, dlatego zgadza się wyjść za Horsta i rozpocząć nowy rozdział w Wiedniu. Tam na obojga czekają ogromne perspektywy.

 Tymczasem w Sarajewie dochodzi do zamachu, w którym ginie arcyksiążę. Wojna jest nieunikniona. Tuż przed wybuchem pierwszej wojny światowej  dr Lange otrzymuje list od przyjaciela, który prosi go o przysługę. Ma on pomoc jego siostrze dostać się do Wiednia. Horst zgadza się na to, a na miejscu ma dołączyć do niego Medea ze służką, Teresą. Lange wyrusza do Przemyśla, Medea czeka zaś na informację od niego. Kiedy wybucha wojna, słuch po ukochanym ginie. Nie ma żadnych informacji świadczących o losie Horsta. Dni mijają, a w oblężonym Breslau, Medea próbuje radzić sobie sama. Niestety, szybko odkrywa, że spodziewa się dziecka. Trwa wojna, która niesie zagrożenie i niepewność. Jaką decyzję podejmie bohaterka? Z jakimi przeciwnościami losu będzie musiała stawić czoła? Co się stało z Horstem? Czy ze strony Johanna, byłego męża, grozi jej niebezpieczeństwo?


Na "Medeę z Wyspy Ognia" czekałam z ogromną niecierpliwością. Pierwsza część zachwyciła mnie, a autorka oczarowała swoim piórem i pomysłem na fabułę. Wykreowane przez nią postacie, prezentowane wątki i osadzeni w nich bohaterowie, zasługują na uwagę. Tym razem nie było inaczej. Oprócz tego, mamy wątek wojenny. Pojawia się również wątek feministyczny, które dodają powieści niesamowitego charakteru i tym samym wzbudzają większe zainteresowanie. Ta książka jest równie pięknie wydana, co poprzednia. 

Okładka oraz barwione brzegi, robią niesamowite wrażenie. Jestem zachwycona tą powieścią. Wyciągnęłam się w nią niesamowicie. Podczas lektury, towarzyszyły mi ogromne emocje. Śledziłam losy bohaterów z zainteresowaniem. Szczególnie sytuacja, w której znalazła się Medea, sprawiała, że nie mogłam od książki się oderwać.

Jestem zachwycona powieścią, bardzo lubię książki z historią w tle. Książkę polecam Waszej uwadze. Naprawdę warto ją przeczytać.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Zwierciadło 

Komentarze