"Nawyki myślenia. Zaskakująca wiedza naukowa o opiniach, przekonaniach i perswazji", David McRaney

Na pewno wielokrotnie próbowaliście przekonać swoich rozmówców do Waszych racji. Przedstawialiście argumenty, z uporem trzymaliście się swojego zdania, a rozmówca uparcie stał przy swoim. 


"Nawyki myślenia. Zaskakującawiedza naukowa o opiniach, przekonaniach i perswazji"


Autor: David McRaney

Wydawnictwo: Filia [Współpraca barterowa]

Oprawa: miekka ze skrzydełkami 

Strony: 480


Sama mam swoje zdanie i przekonanie na wiele spraw. Na niektóre jestem skłonna ustąpić innym, że mogą mieć swoje zdanie na ten temat, mogatak myśleć. Są jednak takie sprawy, które dla mnie są bezdyskusyjne. I tu ktoś może stać przy swoim, a ja przy swoim. Na siłę nie chce nikogo przekonywać do swoich poglądów i twierdzić uparcie, że to ja mam rację.

Ostatnio przeczytałam książkę Davida McRaney'a pt. "Nawyki myślenia". W swoim przewodniku autor w oparciu o współczesną wiedzę neurobiologiczną u psychologiczną ukazuje, jak formułowane i aktualizowane są nasze opinie. W sposob humorystyczny, ale i ciekawy naukowo, przedstawia, w jaki sposób działają członkowie sekt, polityczni aktywiści czy wyznawcy teorii spiskowych. 

Jak to się dzieje, że ludzie należący do takich zgromadzeń, potrafią zmienić nasz sposób myślenia, rozumowania, że popadamy w wątpliwość, kwestionujemy, aż w końcu przejmujemy ich poglądy. Dobrze jest poznać takie działania, aby wiedzieć, jak się przed nimi bronić i nie dać omamić. Interesujaca publikacja.

Komentarze

  1. Twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła. Myślę, że każdy z nas mógłby skorzystać z lektury tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz