Bluey: Strumyk/ Kemping

"Pomoc domowa", Freuda McFadden

 Bardzo lubię powieści kryminalne i thrillery, choć do tej pory takie gatunki zostawiałam sobie na jesień i zimę. Jednak w tym roku wydano tyle i trygowanych pozycji, że nie mogłam ich odłożyć na później.


"Pomoc domowa"


Autor: Freuda McFadden

Wydawnictwo: Czwarta Strona Kryminału [zakup własny]


Zachęcona pozytywnymi opisami pierwszej i drugiej części, kupiłam oba, aby przekonać się, czy rzeczywiście są dobre. I...tak! Są bardzo dobre. Trzymają w napięciu, mieszają czytelnikowi w głowie,  zaskakują, przerażają. Sprawiają, że włos jeży się na głowie. Szczególnie takie czucia towarzyszyły mi podczas lektury pierwszej części "Pomocy domowej".

Główną postacią jest młoda kobieta, Millie. Nie miała ona w życiu lekko.Juz jako 17 trafiła do więzienia. Po latach, kiedy opuściła kraty, chce zmienić swoje życie, szuka pracy. Zatrudnia się w imponującej willi. Ma pracować jako pomoc domowa, ale też opiekować się córką państwa. Choć podczas rozmowy wkwalifikacyjnej, wszystko wyglądało pięknie, już pierwszy dzień pracy pokazał, że coś jest nie tak. Nina zachowuje się dziwnie. Zarzuca swoje pomocy różne rzeczy, ma do niej pretensje. Tylko Andrew, pan domu zachowuje spokój, a Millie obdarza go sympatią. Ogrodnik, Włoch z pochodzenia, nie mówi po angielsku, jednak Millie ma wrażenie, że ten próbuje ją przed czymś ostrzec. Młoda kobieta ma zamieszkać z Państwem i już pierwszej nocy zauważa, że ktoś zamyka ją od zewnątrz na klucz. Z każdym dniem robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Nocami słyszy krzyki i kłótnie, a zachowanie Niny pogarsza się. Jakie tajemnice kryje bajeczna willa?


To jeden z lepszych thrillerów, jakie przeczytałam od początku roku. Już od pierwszych stron robi się ciekawie, a my zostajemy wciągnięci w wir postępujących po sobie wydarzeń.  To, co bardzo mi się spodobało, to to, że książka została podzielona na dwie części. W pierwszej poznajemy całą fabułę z perspektywy Millie, natomiast drugą - z Niny. I tu dopiero się zaczyna!

Nie zdradzę Wam nic więcej, ponieważ nie chcę, abyście domyślili się tego, co się stanie. Ja byłam w totalnym szoku. Z pewnością książka zostanie w mojej pamięci na długo. 


Polecam gorąco.

Komentarze

  1. Też lubię te dwa gatunki. Żadne inne książki tak nie wciągają jak te.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się świetnie. Książka powinna trafić w gust wielu czytelników.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz