"ABBA. HISTORIA KULTOWEGO ZESPOŁU", Carl Magnus Palm

 Chyba każdy zna lub kojarzy przynajmniej jedną piosenkę zespołu ABBA? Takie kawałki, jak "Mama Mia", "Gimme! Gimme! Gimme!", "Dancing Queen", czy "Voulez -Vous" biły rekordy popularności w latach 70-tych XX wieku. Mimo, iż jestem dzieckiem lat 90-tych, hity tego szwedzkiego zespołu znam bardzo dobrze. Moja mama bardzo lubiła ich słuchać, sama mam kilka płyt, które często odtwarzam podczas jazdy samochodem. A czy wiecie coś więcej na temat zespołu? 


"ABBA. Historia kultowego zespołu"


Carl Magnus Palm

Wydawnictwo Znak [Współpraca barterowa]


W skład zespołu ABBA wchodziły dwa małżeństwa. Zanim jednak zaprzyjaźnili się ze sobą i stworzyli jeden z najpopularniejszych zespołów popowych lat 70-tych, przeszli długą drogę. Próbowali swoich sił w świecie muzyki śpiewając i grając solo lub w innych zespołach. Z mniejszym lub większym powodzeniem. 


Książka ukazuje drogę zespołu ABBA na sam szczyt muzyki. Jednak nie przeczytamy tu tylko o tym, jak rozwijała się kariera muzyków. Poznamy też życie prywatne członków zespołu: Björna Ulvaeusa, Benna Anderssona, Ani Frid Lyngstad i Agnethy Fältskog. Mimo, iż czcionka tekstu jest bardzo drobną, nie miałam problemów z lekturą. Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron. Czytalam ją z ogromnym zainteresowaniem.  Oprócz tekstu, w publikacji nie zabrakło zdjęć artystów, tak z występów na scenie, prób, w strojach artystycznych, jak i prywatnego archiwum.



 Jestem usatysfakcjonowana lekturą. Jestem pewna, że każdy fan zespołu ABBA, osoby, które lubią muzykę lat 70-tych, również będą zadowolone z książki. 



Polecam bardzo serdecznie.❤️

Komentarze

  1. Bardzo lubię piosenki tego zespołu 💕

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja recenzja przypomniała mi, jak często słuchaliśmy ABBY na rodzinnych imprezach. Ciekawa jestem ich historii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muzyka ABBY jest ponadczasowa. Dzięki za recenzję, teraz mam świetny pomysł na prezent dla mojej mamy, która uwielbia ten zespół.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój tata ich słuchał także kojarzę ich utwory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja. Książka wydaje się bardzo ciekawa, zwłaszcza dla fanów zespołu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz