"Jednorożec", Rafał Glina

"Kwiatowy Dwór", 3 tom Sagi Dworskiej Krystyny Mirek

Czy jest jakaś powieść lub tom, na który czekaliście długo i już nie mogliście się doczekać, kiedy wydanie trafi do Was? Ja miałam tak z kolejnym tomem "Sagi Dworskiej" pani Krystyny Mirek. Wydawcą sagi jest Wydawnictwo Zwierciadło [Współpraca reklamowa].


"Kwiatowy Dwór"

(tom 3)



Pokochałam tę powieść, której akcja dzieje się w XIX wieku od pierwszego tomu. Ogromnie wczulam się w losy bohaterem i wraz z nimi przeżywałam wszystkie ich rozterski i emocje. Śledziłam toczacasie fabułę z zapartym tchem. Cieszę się, że w końcu doczekałam się kontynuacji.

Saga Dworska opowiada losy Dominika Podhorskiego, młodego dziecica z Podhorowa, który w wyniku tragicznych wydarzeń, zamachu na swoją rodzine w dniu wesela jego starszego brata, wraz z parobkiem, Józkem (który był jego wiernym przyjacielem), musiał opuścić rodzinne strony i jak najdalej uciekać. 

Cały majątek rodziny Podhorskich, zdradziecko przejął Bracki. Trwoni go, wykorzystuje chłopców,  pobierając od nich coraz większe podatki, zabiera nawet to, co mają w spiżarniach.

Dominik ożenił się z ukochaną Julianną i teraz spodziewają się dziecka. Jednak dochodzą do jego wieści o tym, co dzieje się we dworze. W Podhorowie mówi się, że najmłodszy syn dziedzicu przeżył i wkrótce odbierze to, co do niego należy. Bracki nie może na to pozwolić, dlatego szykuje pułapkę. Tylko Dominik stoi mu na drodze do realizacji jego niecnych planów. Jednak czy młody Podhorski odzyska dom i swój majątek? Nikt nie spodziewa się, co przebiegły uzurpator trzyma w zanadrzu...


Byłam bardzo ciekawa najnowszej części Sagi Dworskiej i nie zawiodłam się. Pani Mirek poprowadziła fabułę w bardzo dobrym kierunku. Rozwinęła ją w sposób, który mnie zaskoczył. To przepiękną opowieść nie tylko o miłości zakochanych, ale też ogromnym uczuciu do ziemi i swoich korzeni. Bohaterom nie brakuje również zwyczajnych troski o jutro. Dominik, syn szlachcica, choć układa swoje życie, wciąż mierzy się z tęsknotą za tymi, których utracił, za rodzinnym dworem, w którym dorastał w miłości rodziców oraz szacunku innych. 



Autorka opisuje również rodziny chłopskie, których życie odmierza ciężka praca. Ludzi na słabszej pozycji, niż szlachta, sytuacji kobiet i młodych dziewcząt, o których losie decydują rodzice, przede wszystkim ojcowie. Malownicza i niezwykle poruszajaca opowieść osadzona w dziewiętnastowiecznej Polsce. 

Jestem poruszona tą historią i czekam na więcej. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznać książek "Sagi Dworskiej" pani Krystyny Mirek, polecam je gorąco. 😉

Komentarze

  1. Interesujący opis. Fajnie, ze skupiasz się nie tylko na fabule, ale też na walorach historycznych i społecznych książki. Dzięki za ciekawa recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa, jak autorka rozwija historię Dominika i Julii. Na pewno zainspirujesz innych do sięgnięcia po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz