"Jak być szczęśliwym, będąc wysoko wrażliwym", Saverio Tomasella

Tak, jestem osobą wrażliwą. Słowa ranią mnie bardziej niż czyny. Zdarza się, ze analizuję nawet najmniejsze sprawy. Rozpamiętuję coś, o czym inni od razu by zapomnieli. Potrafię dobrze wczuć się w innych ludzi, czasami trudno jest mi być asertywną. Aczkolwiek i tak uważam, że jest lepiej, niż chociażby rok temu. Wcześniej bardzo łatwo było doprowadzić mnie do łez, nie potrafiłam skrywać swoich uczuć. Można było czytać ze mnie, jak z otwartej księgi. Kiedyś, uwagi rzucane przez innych, jaka to ja jestem wrażliwa, nic nie można mi powiedzieć, sprawiały mi przykrość. Teraz jestem świadoma swojej wrażliwości. Nie uważam tego za wadę, choć w wielu sytuacjach może być trudno.

Zrozumiałam wiele dzięki książkom, które poruszają temat osób wysoko wrażliwych. Chętnie po nie sięgam. Ostatnio, dzięki Wydawnictwu RM (Współpraca reklamowa), przeczytałam kolejną wartościową publikację na ten temat.

"Jak być szczęśliwym, będąc wysoko wrażliwym"


Dzięki tej publikacji, osoby z wysoką wrażliwością, zaakceptują siebie, ale też dowiedzą się wiele nowego o sobie samych. Poczują się pewniej, a z pewnością lżej. Autorka w ciekawy sposób pisze o wysokiej wrażliwości. Czym jest, jak rozpoznać, że osoba jest wysoko wrażliwa. A osoby, które zauważyły ją u siebie, nauczą się, jak z nią żyć. To nie jest żadna wada, żaden defekt. 


W poradniku, autor przedstawia zjawisko wysokiej wrażliwości na przykładzie prawdziwych osób. Opisują one swoje dzieciństwo, okres dorastania, dorosłe życie. Opowiadają one o swoich uczuciach, doświadczeniach, relacjach z innymi ludźmi oraz reakcji bliskich i znajomych na ich wrażliwość.




 Autor jasno zaznacza, że nie ma identycznych osób z wysoką wrażliwością. Jedne osoby mogą być ciche i nieśmiałe, inne zaś głośne i przebojowe. Osoby wysoko wrażliwe, czują mocniej, są bardziej emocjonalne, empatyczne, współczujące wyczulone na sprawy, które dla wielu ludzi wydają się błahe, mało ważne. 



Poradnik zarówno dla "wysokowrażliwców", jak i osób z ich otoczenia, którym będzie je łatwiej zrozumieć.

Polecam serdecznie. 
Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu RM

Komentarze

  1. Zapowiada się interesująco. Myślę że warto przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj już sam tytuł mocno zachęca. Aż sama bym przeczytała taki "poradnik". Może mi się przyda :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz