Przygody Fenka: Nie wszystko mogę mieć (Dobre zachowanie)

Kiedy byłam dzieckiem, moim ogromnym marzeniem było mieć piętrowy dom lalki Barie z różowym samochodem. Pamiętam moment, kiedy pojechałam z rodzicami do miasta. W jednym ze sklepów zobaczyłam taki zestaw i byłam pod ogromnym wrażeniem. Niestety, moi rodzice nie mogli mi jego kupić. Było mi smutno, ponieważ inne koleżanki miały lalki typu Barbie. Ja, niestety, nie. Nie byłam zła na rodziców. Wiedziałam, że nie mogli mi kupić tego zestawu ze względów finansowych...

Często słyszę, że rodzice kupują swoim dzieciom wszystko, czego te chcą, ponieważ oni nie mieli tego w dzieciństwie i chcą oszczędzić tego smutku swoim pociechom. Choć wiem, że kierują nimi dobre pobudki, to takie kupowanie wszystkiego, nie jest dobre. Jako mamie zależy mi, aby wychować dzieci, które będą miały szacunek do pracy. Będą potrafiły rozsądnie wydawać pieniądze, nie będą roszczeniowe, nie zrobią awantury w sklepie. 😉


"Nie wszystko mogę mieć"

(Dobre zachowanie)


 Tekst: Magdalena Gruca

Ilustracje: Ewa Zontek

Jak do tej pory, nie mieliśmy problemów podczas zakupów. Zawsze przed wyjściem rozmawialiśmy z chłopcami, że jedziemy na zakupy. Tłumaczyliśmy, że kupujemy zakupy z listy, nie kupujemy teraz żadnych zabawek. A jeśli mieliśmy zamiar coś kupić, mówiliśmy, że mogą wybrać sobie małe autko lub jajko z niespodzianką. Zdarzały się jednak sytuację, że byłam świadkiem sytuacji, kiedy dziecko próbowało wymusić na rodzicu zakup zabawki lub wszystkiego, co wrzuciło do koszyka. Postawy rodziców były różne: od kategorycznego sprzeciwu, spokojne tłumaczenie, aż po (niestety), uleganie każdej zachciance...Jak rozmawiać z dziećmi o tym, że nie możemy kupić mu wszystkiego, czego chce? 


Dziś chciałabym pokazać Wam kolejną część z serii "Przygody Fenka". Tym razem pochodzącej z podserii "Dobre zachowanie" i porusza ona temat zakupów z dzieckiem. 

[Współpraca barterowa z Fenek.pl]


Fenek wraz z rodzicami wybiera się na duże zakupy. Kiedy wszystkie sprawunki są zrobione, rodzice zgadzają się zabrać synka do działu z zabawkami. Zaznaczają, że może on wybrać sobie tylko jedną zabawkę. Fenkowi spodobały się dwie i najchętniej te zabrałby ze sobą do domu. Jednak rodzice zgadzają się tylko na jedną zabawkę. Mały lisek wybiera figurkę białego rumaka, jednak bardzo chciałby mieć jeszcze zagrodę. W domu, tata proponuje, że sami wykonają zagrodę dla konia. Jednak czy będzie ona tak ładna, jak ta ze sklepu? Fenek w to wątpi. Czy mile się zaskoczy?


"Przygody Fenka" to bardzo mądra i wartościowa seria bezpiecznych książeczek dla dzieci. Ich format jest niewielki, a szata graficzna kolorowa i urocza. Tekst jest lekki i w zrozumiały sposób tłumaczy dzieciom dane zagadnienie. Duża czcionka jest wygodna. Ułatwia starszym przedszkolakom i dzieciom w wieku wczesnoszkolnym naukę czytania.


Z tej książki, dzieci dowiedzą się, że nie zawsze może mieć wszystko, czego chce. Przekona się, że własnoręcznie zrobione zabawki, mogą być równie ciekawe, a może nawet fajniejsze od tych sklepowych. Nauczy się wykorzystywać niepotrzebne opakowania lub rzeczy (np. rolki po papierze toaletowym, tekturę, słoiki, itp.). 


Dowie się także, że inni rodzice także nie kupują wszystkiego, czego pragną ich dzieci. Bywa, że pewne codzienne sytuacje, czy problemu, trudno jest wytłumaczyć dzieciom. Właśnie po po powstała ta seria, aby wspierać rodziców, opiekunów, nauczycieli, a przede wszystkim dzieci oraz ich emocje.


Na końcu, jak zwykle znajdziemy propozycję zabaw tematycznych do przeczytanej historii oraz komentarz specjalisty. W tej części zdanie zabierze pani Magdalena Lange-Rachwał, psycholog, współwłaścicielka Centrum Opieki Okołoporodowej i Wczesnodziecięcej "Mamutek".


Kolejny wartościowy i pomocny w rozmowach z pociechami tytuł.

 Polecam serdecznie.💓


Wpis powstał w ramach Współpracy Reklamowej/ Barterowej z Fenek.pl

Dziękujemy!


Komentarze

  1. Ekstra propozycja dla dzieci. Staram się szukać tego typu bajek dla mojego dziecka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz