"Bądź sobą, Pinku!", Agnieszka Waligóra: Wspaniała książka o asertywności dla dzieci (i nie tylko)

To nasze pierwsze spotkanie z Linkiem, ale za to jakże udane. Pink to sympatyczny, niebieski stworek.W książce na czytelnika czeka 16 opowiadań, w których przeczytamy o asertywności i stawianiu granic.


 "Bądź sobą, Pinku!"


Tekst: Urszula Młodnicka

Ilustracje: Agnieszka Waligóra

Wydawnictwo: Sensus, Czytalisek

Wiek: 6+


Sama codziennie uczę się asertywności. Choć muszę przyznać, że z tą nauką jestem sporo "do przodu" niż jeszcze kilka lat wcześniej. Jako dziecko, również trudno było mi odmówić czegoś koleżance, nawet jeśli nie chciałam tego zrobić, w myślach mówiłam sobie, że postawie na swoim, a gdy przyszło co do czego-klops! Wciąż uczę się tej cennej umiejętności. Chciałabym, aby moje dzieci również potrafiły stawiać granice, powiedzieć "Nie" kiedy poczują, że coś jest nie tak i nie powinni robić czegoś, czego np.oczekują od nich ich rówieśnicy. Tak książka okazała się wartościową również dla mnie, choć dzieckiem już od dawna nie jestem...


Szesnaście historii przedstawionych w formie dialogu. Bardzo ciekawy pomysł i myślę, że jeszcze lepiej zrozumiały dla dzieci, ponieważ jest to bezpośrednia rozmowa bohaterów, kontakt, rozmowa, która może wydarzyć się między prawdziwymi osobami. Przeczytamy o tym, jak być sobą oraz że każdy ma prawo być sobą, jak mówić o sobie, aby nie robili tego za nas inni, jak stawać we własnej obronie, jak podejmować świadome decyzje, jak dbać o siebie oraz wiele więcej ciekawych i wartościowych treści.


Czcionka tekstu jest zróżnicowana, co nie ujdzie uwadze czytelnika. Ważne treści są pogrubione i wydrukowane o wiele większą czcionką, niż dialogi. 


W książeczce nie zabraknie ciekawych ćwiczeń dla dzieci, ale zachęcam, aby spróbowali je wykonać także rodzice (drzewko decyzji, czego nie lubię, o czym marzę, co mnie denerwuje,  rysunek mapy myśli, jak reagować na krytykę lub zaczepki innych osób, itp.).


Książka jest niezwykła, bogata w wartościowe treści, które pomogą wychować pewne siebie i asertywne dziecko. Myślę, że nawet dorośli powinni sięgnąć po ten tytuł. 


Nie mogę również nie wspomnieć o szacie graficznej. Ilustracje zachwycają i cieszą oczy. Przypominają malowane kredkami obrazki, co bardzo mi się podoba. 


Warto sięgnąć po tę pozycję, aby czerpać wartościowe treści i wcielić je w życie swoje i swoich pociech.Uważam, że jest to książka, która powinna pojawić się w każdej biblioteczce. Polecam!❤️


Wpis powstał w ramach współpracy barterowej z Grupą Wydawniczą Helion


Komentarze

  1. Książka dla dzieci to magiczne wejście do świata wyobraźni i nauki. Bogactwo fabuły, kolorowe ilustracje i przystępny język sprawiają, że czytanie staje się przyjemnością i rozwija kreatywność oraz umiejętność wyrażania emocji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz