"My Beloved Monster", Marta Łabęcka - Tę książkę trzeba przeczytać

 "(...) - Ty i ja, Stokrotko.

To było ich własne "kocham cię" i serce Holly zawsze zaczynało bić mocnej, ilekroć słyszała te słowa."


Dawno nie sięgałam po tak obszerna książkę, jak "My Beloved Monster", którą zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl [Współpraca barterowa]. Autorką książki jest Marta Łabęcka.

Jednak już po kilku przeczytanych stronach wiedziałam, że ilość stron nie będzie problemem, ponieważ już na wstępnie autorka kreśli bardzo intrygującą fabułę. Zaznaczę od razu, że powieść jest skierowana do młodzieży w wieku powyżej 15 roku życia. W książce występują bowiem sceny przemocy i autodestrukcji.

Akcja powieści dzieje się w Norwood, niewielkim miasteczku w Karolinie Północnej. Tu nigdy nie dzieje się nic ciekawego, wszyscy się znają i wiedza o sobie praktycznie wszystko. Tu mieszka para zakochanych w sobie bez pamięci nastolatków. Holly Wilson jest licealistką, która mieszka z mamą i młodszą siostrą. Jej chłopak, Chadwicka Myers, jest świetnym gra zem w szkolnej drużynie koszykarskiej, synem wpływowych ludzi. Pochodzi z bogatego domu. Jego rodzice wpłacają na szkołę kolosalne sumy. Chłopak ma więc poczucie, że "dużo może", nie boi się ewentualnych konsekwencji swoich zachowań. Uczucie między parą jest bardzo silne. Nic nie zapowiada tragedii, jaka się rozegra...

Nikt nie potrafi zrozumieć, dlaczego Chadwick pewnego dnia wkracza do szkoły i strzela do swoich przyjaciół. W wyniku strzelaniny, ginie dwójką nastolatków, a Chad popełnia samobójstwo. Tego dnia Holly była nieobecna w szkole. To czyni ją w oczach innych współwinną strasznej zbrodni. Czy to możliwe, żeby dziewczyna miała związek (nawet nieświadomie) z zabójstwem przyjaciół? Dlaczego ukochany Holly zdecydował się na tak okrutny krok? Czy gdyby Holly przyszła tym dniu do szkoły, również ucierpiałaby w strzelaninie? Co tak naprawdę stało się w murach szkoły? Dotąd spokojne miasteczko, zwróciło uwagę mediów, chore chcą dowiedzieć się, co spowodowało tak wielką tragedię. 

Nie spodziewałam się, że książka dla młodzieży wciągnie tak bardzo. Podczas czytania książki, pytań przybywa, natomiast odpowiedzi brak. Są przypuszczenia, są hipotezy. Brakuje elementów, które składają się na potworny obraz. Niewiadome mnożą się. Autorka lawiruje między tym, co dzieje się obecnie, a tym, co było. Jest intrygująco, napięcie rośnie i wcale nie opada. Jestem bardzo zaskoczona i to w pozytywnym sensie. Z każdą kolejną stroną wiemy więcej, ale nie znamy odpowiedzi na wszystkie pytania. Historia, choć smutna, to wciągająca i poruszająca. Autorka stworzyła wspaniałą fabułę, w której osadziła świetnie wykreowanych bohaterów. Nie mogłam oderwać się od lektury. I nawet nie chciałam, bo zależało mi, aby poznać więcej, być bliżej prawdy. A im bliżej rozwiązania, tym moje zdziwienie było coraz większe. Byłam w szoku.

 Jest to smutna opowieść, ale jednocześnie wyjątkowa. Z pewnością wyjątkowe było uczucie, które łączyło Holly i Chada. Fabuła ani na chwilę nie zwalnia, autorka buduje napięcie do granic możliwości, a finał totalnie mnie zaskoczył. Świetna książka!

Powieść "My Beloved Monster" zamówicie na stronie księgarni TaniaKsiazka.pl Koniecznie zajrzyjcie do zakładki Książki dla dzieci. Czeka tam na Was wiele świeżych tytułów książek, wartych uwagi.


Za egzemplarz dziękuję księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl


Komentarze