"Co się zdarzyło w piórniku", Izabela Mikrut

 Wrzesień zbliża się wielkimi krokami. Czy wasze dzieci mają już skompletowaną wyprawkę? U nas wszystko już jest, nawet kapcie do przedszkola i buty do chodzenia po szkole dla mojego starszaka, o których zawsze przypomina mi się w przedprogu września. 🙂 To będzie już drugi rok Antka w szkole. 

Druga klasa, a dobrze pamiętam początek roku szkolnego, stres związany z pierwszą klasą (mój chyba przebił stres synka 🙂), a teraz? Mój Tosiek - drugoklasista! 

Jeśli Wasze pociechy rozpoczynają przygodę ze szkołą i szukacie pomocy w rozmowach i oswajaniu ich z sytuacją lub takich z tematyką szkolną, to dzisiaj mam bardzo ciekawą propozycję książki.


"Co się zdarzyło w piórniku" to przepięknie ilustrowana książka kartonowa, którą napisała pani Izabela Mikrut. Wydawcą jest Nasza Księgarnia [Egzemplarz wypożyczony z biblioteki]. Kolorowe, humorystyczne ilustracje, wykonała pani Marta Kurczewska.

To nie jest wpis sponsorowany, ale jak dobrze wiecie, piszę nie tylko o książkach ze współprac. Te książki, które uważam za wartościowe, będę prezentowała i polecała Wam do przeczytania. 


Kiedy dzieci nie patrzą, przybory szkolne, zaczynają w piórniku żyć swoim życiem. Kolorowe flamastry, długopis, nożyczki, temperówka, gumką "Myszka" z córką, cyrkiel, ołówek, linijka oraz inne. 


Przepięknie ilustrowane scenki są tłem dla wiersza, który jest przyjemny i łatwo go zapamiętać. Myślę, że bardzo spodoba się małym czytelnikom. Dodatkowo, w książce znają się zadania do wykonania, np. rozpoznawanie kolorów, dostrzeganie różnic na podobnych obrazkach. Dziecko, które rozpocznie naukę w szkole, zapozna się z przyborami i dowie się, do czego będą mu potrzebne. 


Książeczka jest bardzo przyjemna w odbiorze. Tekstu nie ma za wiele, natomiast jest on pogodny, a szata graficzna idealnie do niego pasuje. Nie pamiętam, ile razy czytałam chłopcom tę książkę. 

Później Antek sam przeczytał ją parę razy twierdząc, że naprawdę polubił opowieść o przyborach szkolnych. Wspaniała, pięknie ilustrowana, mocno nasycona kolorami książka dla dzieci. 



Polecamy serdecznie! ❤️

Komentarze