"Srebrny Smok", Barbara Sadurska

 Smoki to niesamowite stwory. Potrafią przerazić, ale jednocześnie wydają się majestatyczne, dostojne, pełne mocy. Są częstymi bohaterami powieści fantastycznych i baśniowych.


"Srebrny smok" to wyjątkową opowieść autorstwa Barbary Sadurskiej, wydana przez Wydawnictwo Agora. Moją uwagę skupiła piękna szata graficzna okładki, która zachęciła mnie do lektury. Opowieść tak bardzo mnie wciągnęła, że przeczytałam ją w jeden dzień. 




Dwunastoletnią Matyldę fascynują smoki. Jej wielkim marzeniem jest podróż do Japonii, kraju wielu smoków. I już prawie jej marzenie się spełnią, jednak plany zmieniają się niespodziewanie. Mama pilnie wyjeżdża ratować ludzi, a tata łamie nogę. Dziewczynka musi na wakacje wyjechać do dziadka. Tam znajduje wiele przedmiotów związanych ze smokami oraz smoczych motywów. Nawet zaczyna śnić o smokach, a na wyspie dzieją się dziwne rzeczy. Czy coś grozi mieszkańcom wyspy? Jaką rolę w tym wszystkim odegra Matylda?


"Srebrny smok" to wciągająca książka dla dzieci, która nie pozwala oderwać się od lektury ani na moment. Tu nie ma nudy. Zawsze coś się dzieje. Bohaterowie są świetnie wykreowani, szczególnie dziadek Matyldy od początku wydaje się bardzo tajemniczy, a czytelnik ma wrażenie, że jego rola w książce jest bardzo istotna. Niesamowite przygody oraz cieszące oczy przepiękne ilustracje, wprowadzają czytelnika w fantastyczny świat. 


Jestem pewna, że dzieci, które sięgną po ten tytuł (9+), z pewnością pozostaną pod wrażeniem pióra autorki. Czcionka jest spora, więc nie ma problemu z czytaniem.


Serdecznie polecam "Srebrnego smoka" zarówno dzieciom, ale i dorosłym. Ja już z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy fabuły w kolejnym tomie.


Książkę znajdziecie na stronie Wydawnictwa Agora TUTAJ.


Za egzemplarz recenzencki [Barterowa współpraca reklamowa] dziękuję Wydawnictwu Agora.


Komentarze