"Ten drugi"- głośna autobiografia księcia Harry'ego

 Uwielbiam sięgać po biografie i autobiografie. "Ten drugi" to autobiografia księcia Harry'ego, którą zamówiłam na stronie księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl.

Publikacja ta wzbudziła wiele kontrowersji. Kiedy ją otrzymałam, stwierdziłam, że jest dość obszerna. Przeglądając pobieżnie zauważyłam drobną czcionkę. Pomyślałam, że lektura będzie ciężka, jednak po kilku pierwszych stronach stwierdziłam, że to było mylne przekonanie. Książkę czyta się naprawdę bardzo dobrze.

Na stronach tej publikacji, książę Harry opowiada o swoim życiu począwszy od dzieciństwa, aż do chwili obecnej. Odkrywa to, co przeżywał po śmierci matki, księżnej Diany, jak radził sobie z utratą i cierpieniem. Pisze o relacjach z bratem, księciem Williamem, o tym, jak wyglądało życie w pałacu, relacjach z rodziną, Camillą, jak musiał mierzyć się z metką bycia "tym drugim", takim na wszelki wypadek, gdyby coś stało się jego starszemu bratu, Willowi. Jego codzienne funkcjonowanie utrudniało i utrudnia nadal, żerujące i szukające sensacji, wszędobylskie paparazzi. 

Jedni uwielbiają najmłodszego syna księżnej Diany, inni zaś wręcz nienawidzą, uważając, że próbuje zaistnieć, wyjść z cienia starszego brata. Przecież to właśnie Will stoi jako pierwszy w kolejce do brytyjskiego tronu.

W publikacji nie zabraknie też szczegółów z życia prywatnego, które ukazują rodzinę królewską w zupełnie innym świetle. Etykieta, tradycja, gra pozorów, zasady, których nie można złamać (książę łamał ich wiele, co widać po zdjęciu na okładce - chodzi o brodę). Przy tym rola, jaką już od urodzenia nadano księciu Harremu. Można tu wspomnieć chociażby o znaczących  słowach, które książę Karol wypowiedział do księżnej Diany. Po czym, jeszcze tego samego dnia udał się na spotkanie ze swoją kochanką. W końcu jego ślub z Meghan Markle, z którą doczekał się dwójki dzieci i z którą mieszka w Kalifornii, tym samym zrzekając się życia w bogactwie rodzinny królewskiej. 

Niniejsza książka z pewnością nie spotkała się z akceptacją Winsorów. Wywołała spore zamieszanie. Oto członek rodziny królewskiej zbuntował się, zdradził, okazał się niewdzięczny. Jakich konsekwencji książę może się spodziewać po wydaniu niniejszej książki?

Dla osób, które interesują się rodziną królewską, ta publikacja powinna przypaść do gustu. Wciągnęłam się w treść i mimo objętości, książkę przeczytałam bardzo szybko. Poznałam życie brytyjskiej rodziny monarchy z zupełnie innej strony. Czy wszystko, co opisał księże Harry jest prawdziwe? Tego nie wiem. Jednak jestem przekonana, że książka z pewnością wzbudza wśród czytelników ogromne zainteresowanie.

Uważam, że warto ją przeczytać, chociażby po to, aby porównać, to, co jest powszechnie znane z tym, co twierdzi książę Harry chociażby o rozwodzie swoich rodziców, kontaktów z matką. Autobiografię księcia Harry'ego pt. "Ten drugi" zamówicie na stronie księgarni TaniaKsiążka.pl. Inne tytuły warte uwagi znajdziecie w zakładce Nowości księgarni. Serdecznie polecam.


Za egzemplarze do recenzji dziękuję Księgarni TaniaKsiazka.



Komentarze