"Mózg szczęśliwych ludzi. Jak pokonać lęki i czerpać radość z życia", Ferran Cases i Sara Teller - RECENZJA

 Wciągnęłam się ostatnio w książki psychologiczne, poświęcone rozwojowi osobistemu, motywujące do działania. W takie, z których mogę czerpać pełnymi garściami. Takie, dzięki którym czuję się sama ze sobą dobrze. Książki o pozytywnym myśleniu, chillowaniu, życiu hygge i less waste. itp. 

Zauważyłam, że dzięki takim lekturom, zmieniłam podejście do wielu spraw, stałam się pewniejsza siebie, uczę się doceniać to, co mam i we wszystkim szukać pozytywów. Zaczęłam być dla siebie bardziej wyrozumiała, po prostu lepsza, a na pewno mniej krytyczna, niż dawniej. 

 

Mózg szczęśliwych ludzi. 

Jak pokonać lęki i czerpać radość z życia


Jesień i zima to idealne pory roku do tego, aby sięgać po takie lektury jak, ta, którą proponują nam Ferran Cases i Sara Teller (Wydawnictwo Filia). "Mózg szczęśliwych ludzi. Jak pokonać lęki i czerpać radość z życia" to poradnik. Nie jest to jednak pozycja, która ukazuje suche fakty. Wielokrotnie pisałam, że do poradników podchodzę ostrożnie. Jednak, aby wyrazić swoją opinię na ich temat, najpierw muszę się z nimi zapoznać. Jedne odkładam na półkę i już więcej po nie nie sięgam. 


Potrafię już po przeczytaniu kilku stron stwierdzić, czy jest to książka dla mnie. Inne wciągają mnie na tyle, iż lektura zajmuje mi dzień, może dwa. Tego typu publikacje inspirują mnie do zmian na lepsze, a także do spojrzenie na zjawisko lub problem w zupełnie inny sposób. Czy tak było w przypadku "Mózgu szczęśliwych ludzi"? Zdecydowanie tak!

Ferran Cases wraz ze swoją przyjaciółką, Sarą Teller, napisali już trzecią książkę. Najnowsza, którą dziś Wam prezentuję, to osobiste opowieści Ferrana, który opisuje historię swoich lęków. Mężczyzna walczył z nimi ponad piętnaście lat. Była to żmudna i ciężka walka. Jednak dziś może powiedzieć, że mu się udało.

Każdy z nas niejednokrotnie doświadcza lęku, mierzy się z nim na co dzień. Jedne są zupełnie naturalne, wpisane w nasze życie. Inne mogą mocno na nim zaważyć i zaburzyć prawidłową harmonię, a nawet codzienne funkcjonowanie człowieka, jego życie i zdrowie. Jak nie dać się lękom? Jak je przezwyciężyć i pokonać? Autorzy w swojej książce udzielą odpowiedzi na wiele nurtujących nas pytań. Dzięki zawartym w książce wskazówkom i przykładom z życia Casesa, fizyczka i neurobiolożka, Sara Teller wyjaśni, jak działa ludzki mózg i co działo się z mózgiem Ferrana, kiedy ten doświadczał silnych lęków. 


Jestem pewna, że książka wyjaśni wiele zagadnień, rozwieje wiele wątpliwości związanych z funkcjonowaniem mózgu. Podpowie również jak walczyć z lękami, aby nie miały one destrukcyjnego wpływu na nasze funkcjonowanie, wybory życiowe i jestestwo. Sama odkryłam kilka ciekawych technik, które pomogą mi "przegonić" lęk. Myślę, że będę potrafiła rozpoznać "ten moment", a wtedy szybko i odpowiednio zareagować. 

 


Niestety, czasy są, jakie są. Coraz więcej ludzi zapada w depresję, nie jest pewnych, co przyniesie kolejny dzień. Każdy czegoś się obawia. Ja również. Bieżący rok był dla mnie wielką sinusoidą. Wiele zmian, którym towarzyszył strach. Wielokrotnie pytałam siebie: "A co będzie, jeśli...?", "Co wtedy zrobię?". Nie chcę się zamartwiać. Ta publikacja to swego rodzaju kubeł zimnej wody dla wszystkich, którzy czują podobnie. Nie warto się stale zamartwiać. Warto robić coś, co pomoże nam przezwyciężyć lęk, odprężyć się i poczuć spokój. Ta publikacja z pewnością w tym pomoże. 


Polecam z całego serca!

💖

Komentarze