"Nieumarłe", Ewa Zgrabczyńska - RECENZJA

Czytałam i płakałam... Przepiękna, poruszająca. Wywołująca podziw, ale też gniew...

 "Nieumarłe"



"Nieumarłe" to poruszająca książka autorstwa Ewy Zgrabczyńskiej, wydana przez Wydawnictwo Znak.

 Opowiada ona historię tygrysów oraz innych dzikich zwierząt uratowanych na granicy polsko-białoruskiej przez panią Ewę, która jest również dyrektorką poznanskiego zoo. Nieumarłymi zaś nazwano tygrysy, które ocalały.

W publikacji przeczytamy historię zwierząt, które żyły w potwornych warunkach, były bite, głodzone, wykorzystywane w handlu, cyrku. Pozbawione swoich naturalnych środowisk, wyrwane matce naturze. Ginęły w efekcie tortur i tresury, służyły jako łup dla kolekcjonerów. Taki los zgotował tym biednym stworzeniom...człowiek.

Niezwykle emocjonująca książka, którą przeczytałam dzisiejszego dnia, aczkolwiek nie bez przerw. Nie chodzę do cyrku, nie podoba mi się taka forma rozrywki. Publikacje warto przeczytać. Jestem pod wrażeniem postawy pani Ewy Zgrabczyńskiej oraz jej wielkich działań. Pod koniec lektury możemy przeczytać o akcji ratunkowej zwierząt z Ukrainy, w której obecnie toczy się wojna (azyl pod Kijowem, ogrody zoologiczne). Tę książkę trzeba przeczytać! Książki szukajcie na stronie Wydawnictwa Znak TUTAJ.

 

Za egzemplarz 

 dziękuję Wydawnictwu

Komentarze

  1. Nie czytałam jeszcze czegoś takiego. Czuję się zainteresowana

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym przeczytała. Dawno nie sięgałam po takie książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam ją do koszyka w najbliższym zamówieniu. To na pewno poruszająca historia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz