"As" (tom 2), Dagmara Andryka - RECENZJA

 To już moje drugie spotkanie z twórczością Dagmary Andryki. "As" to drugi tom tetralogii Anna Maria Kier. Cykl kryminalny wydawnictwa Prószyński i S-ka, opowiada o perypetiach dwóch kobiet: byłej warszawskiej policjantki, Anny Marii Kier oraz Wandy Lechickiej, specjalistki od cyberprzestępczości. 


"As"


Czekałam na dalsze losy bohaterek z niecierpliwością i w końcu doczekałam się. Pierwsza część bardzo mi się spodobała, dlatego z ogromnym zainteresowaniem sięgnęłam po najnowszy tom. Czy było warto?

Była prostytutka, Lukrecja Woźniak-Bąk, zgłasza się do detektyw Anny Marii Kier. Kobieta zrezygnowała ze swojej profesji, stając się autorką erotycznych powieści, które publikuje pod pseudonimem Looka Wood. W tajemnicy przez internautami, pisarka wynajęła dublerkę, Katarzynę Wieczorek, której zadaniem jest prowadzenie jej profili w mediach społecznościowych. Niestety, dochodzi do pomyłki i to właśnie ona pada ofiarą stalkingu. Sprawy mocno się komplikują. Kto jest prześladowcą i dlaczego upatrzył sobie Lookę Wood? Czy odpowiedź kryje się w mrocznej przeszłości pisarki?

Pierwszy tom cyklu zatytułowany "Król", podobał mi się bardzo, jednak "As" zdecydowanie go wyprzedza. Tutaj akcja zdecydowanie przyspiesza i nie zwalnia nawet na chwilę. W powieści podoba mi się zarówno zarys fabuły (bardzo na czasie), jak również kreacja bohaterów, którzy prezentują się niezwykle realistycznie. Autorka zastosowała w swojej powieści zabieg retrospekcji, co w żadnym wypadku nie powodowało zamieszania w lekturze. Dzięki temu, mogliśmy zajrzeć do przeszłości bohaterów i lepiej poznać ich myśli, uczucia, motywy, którymi się kierowali. "As" to świetny tytuł na jesienne wieczory. Czekam na dalsze losy pani detektyw i jej partnerki. 


Powieść "As", jak i pierwszy tom cyklu Anny Marii Kier "Król", jak również informacje na ich temat, znajdziecie na stronie Wydawnictwa Prószyński i S-ka


Za egzemplarz 

dziękuję 

Wydawnictwu

Komentarze

Prześlij komentarz