"Nie wiesz, dlaczego", Marcel Moss - RECENZJA

 Zbliża się jesień, a z nią długie wieczory, które z pewnością (a przynajmniej większość z nich) poświęcę na lekturę. To pora roku, w której sięgam po mocniejsze książki, takie jak kryminały, czy thrillery.


Na stronie Taniej Książki wybrałam tytuł "Nie wiesz, dlaczego" Marcela Mossa, która miała być tą pierwszą jesienną lekturą. Niestety, opis powieści tak mnie zaintrygował, że postanowiłam przeczytać fragment. Lektura jednak tak mnie zaintrygowała, że przeczytałam ją całą. Jednak nic straconego. Powieść ta tworzy cykl Liceum Freuda, którą mam zamiar przeczytać tej jesieni. Opowiada ona o nastolatkach, uczniach tegoż liceum, ich problemach i skrywanych, mrocznych tajemnicach...

"Nie wiesz wszystkiego" to mocny thriller psychologiczny dla młodzieży, aczkolwiek myślę, że starszym czytelnikom również może przypaść do gustu.

Przed świętami Bożego Narodzenia, w Liceum Freuda ma odbyć się uroczysta akademia przedświąteczna. Niestety, dochodzi do zamachu terrorystycznego, w którym ginie ponad sto osób. Wśród nich są uczniowie, nauczyciele, pracownicy placówki i dyrektor. Na szczęście, paczce przyjaciół udaje się uniknąć tragedii. Jeszcze przed wybuchem, jedna z uczennic, Dagmara, wsiada do nieznanego samochodu i znika. Nikt nie wie, co się z nią dzieje. Z uczennicą nie ma kontaktu, nie odzywa się do bliskich, ani przyjaciół. Po zamachu uczniowie próbują żyć i uczyć się dalej w wyremontowanej szkole. Jednak paczka przyjaciół. Marta, Sara, Wiktoria, Kuba, Karina i Nina, próbują dowiedzieć się, co stało się z Dagą. Czy dziewczyna miała coś wspólnego z zamachem? Dlaczego uciekła? Sami bohaterowie skrywają wiele tajemnic, mają własne problemy, od których bardzo ciężko jest uciec. Dwa miesiące później, policja przesłuchuje uczniów w sprawie ich zaginionej przyjaciółki. Czy podejrzenia padną również na nich? Czy wyzwanie samobójców, które zainicjowała Sara, a przez które zmarł inny nastolatek, ma coś wspólnego z Dagmarą? 

Przyznam szczerze, że początek lektury bardzo mnie zainteresował. Fabuła wydała się niezwykle tajemnicza, mroczna. Powieść pana Mossa przeczytałam bardzo szybko, jednak  pod koniec lektury, moje emocje trochę przygasły. Spodziewałam się zupełnie innego zaskoczenia. Myślałam, że będzie naprawdę mocne i szokujące, dlatego trochę się finałem zawiodłam. Nie rezygnuję jednak z planów poznania poprzednich części cyklu. Chcę poznać historię od początku. 

Jeśli lubicie sięgać po thrillery, przeczytajcie powieść "Nie wiesz, dlaczego". Przekonajcie się, czy jest to cykl dla Was. 


Thriller pt. "Nie wiesz, dlaczego" zamówicie na stronie internetowej Tania Książka. W zakładce Nowości znajdziecie wiele innych tytułów, nie tylko thrillerów, ale też książek innych gatunków. 


Za egzemplarz

dziękuję

Księgarni


Komentarze

  1. Mój gatunek. Na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta nowość też zwróciła moją uwagę. Po Twojej recenzji jestem jeszcze bardziej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę miała ją na uwadze. Jestem zaciekawiona

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie. Książka trafi w moje ręce

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam tego gatunku. Na pewno mi się spodoba

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz