"Jednorożec", Rafał Glina

ZAAKCEPTUJ SIEBIE, Sylvia Congost - RECENZJA

Chętnie sięgam po książki dotyczące rozwoju osobistego. Ogólnie, jeśli chodzi o poradniki, to podchodzę do nich ostrożnie, jednak wspomniana wyżej tematyka bardzo mnie interesuje. 


Publikacja "Zaakceptuj siebie" od razu zwróciła moją uwagę przepiękną okładką. Jej lektura okazała się niezwykle lekka i przyjemna, a przede wszystkim, bardzo inspirująca i motywująca. Autorką książki jest Silvia Congost, psycholożka specjalizująca się w takich obszarach, jak: samoocena, zależności emocjonalne, konflikty w zwiazkach. Ekspertka od zdrowych relacji. Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak.


Czy wiecie, że to, jak widzimy siebie, ma wpływ na nasze życie, a co za tym idzie, na nasze wybory, stawiane cele, marzenia, postępowanie? W głównej mierze nasza samoocena wiąże się z naszym dzieciństwem i okresem dorastania. To właśnie wtedy jesteśmy najbardziej wrażliwi i podatni na ocenę i krytykę innych. Największą w tym rolę odgrywają oczywiście rodzice. Jeśli w dzieciństwie człowiek odczuwał wsparcie ze strony rodziców, czuł się akceptowany i kochany, w dorosłym życiu nie ma problemów z poczuciem własnej wartości. Wie, czego chce, potrafi dążyć do realizacji swoich marzeń. Potrafi być asertywny, wytrwały. Szanuję i dba o siebie, jak i innych.


Niestety, wielu dorosłych, jako dzieci, nie czuło tej najważniejszej miłości od rodziców. Było stałe krytykowane, porównywane do innych, niewystarczalne. Takie dzieci wyrastają często na osoby zamknięte w sobie, małomówne, przelęknione życiem. Boją się podejmować decyzje, boją się ryzyka, boją porażki, odrzucenia, wyśmiania.

 


 Często, bywa, że nawet nieświadomie, tacy ludzie powielają zachowania swoich rodziców w stosunku do własnych pociech. Czują się ofiarami, nie potrafią rozprawić się z przeszłością i zawalczyć o siebie. Jak takim osobom pomoc? 

 


Myślę, że ten poradnik z pewnością będzie pierwszym krokiem do zmiany. Tak, jak z rozwagą podchodzę do poradników, tak w tym przypadku bardzo cieszę się, że sięgnęłam po tę pozycję. Z natury jestem osobą ostrożną i...cóż...brakuje mi takiej stuprocentowej pewności siebie. Nie jestem też tak asertywna, jak chciałabym być. W książce tej znalazłam wiele ciekawych, przede wszystkim prawdziwych myśli i określeń dla pewnych sytuacji. 


Bardzo spodobała mi się ta lektura. Tym bardziej, że wpisała się ona w czasie, kiedy czeka mnie kilka zmian. Autorka na przykładach swoich pacjentów podpowiada, jak zawalczyć od siebie, jak wprowadzić dobrą zmianę, od czego zacząć, na czym się skupić. Wiara w siebie, samoakceptacja, pozytywne myślenie, są tu niezwykle istotne. W tej przepięknie wydanej publikacji znalazło się kilka ćwiczeń oraz miejsca na własne zapiski i notatki. Dla mnie lektura okazała się bardzo interesująca i budująca. 


Zmotywowała mnie do pewnych działań oraz patrzenia na różne sprawy w bardziej pozytywny sposób, z uśmiechem. Jestem osobą bardzo emocjonalną. Dzięki tej publikacji przemyślałam wiele spraw. Spojrzałam na pewne sytuacje z zupełnie innego punktu widzenia. Bardzo pozytywna książka, do której z pewnością będę wracać. Myślę, że okaże się naprawdę pomocna, szczególnie dla osób, które mają problem z samoakceptacją, przyjmowaniem komplementów od innych, odwagą realizacji własnych marzeń, celów, czy tych, którzy boją się zawalczyć o siebie, boją się zmia, które mogą okazać się o wiele lepsze, niż stan obecny. 

 


Bardzo serdecznie polecam publikację Silvii Congost pt. "Zaakceptuj siebie". Zamówicie ją na stronie Wydawnictwa Znak. Autorka napisała podobną książkę "Pokochaj siebie", którą również chcę przeczytać. 💖. 

 

 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Znak

 

Komentarze