"Jednorożec", Rafał Glina

RYBOBRANIE I PRÓBA MIKROFONU: Dwie propozycje gier familijnych (i nie tylko) na wakacje

 W wakacje mamy więcej czasu na przyjemności (szczególnie, jeśli pokrywają się one z naszym urlopem 😉). Dziś chcę pokazać Wam dwie propozycje od Alexander Toys

 


Są to gry karciane oraz kościo-karciane. Niewielkie pudełka tych gier są jak najbardziej na plus. Dzięki niewielkim formatom, można je zabrać ze sobą w podróż. Bez problemu pudełka te zmieszczą się w plecaku. Te propozycje to: "Rybobranie. Podwędź komuś rybkę" oraz "Raz, dwa, trzy. Próba mikrofonu".


Rybobranie. 

Podwędź komuś rybkę


To gra, która z pewnością skusi osoby, które lubią łowić ryby (tak, jak mój mąż 😉). Jest to gra kościo-karciana, a więc elementami (oprócz instrukcji), które znajdziemy w pudełku, są kości (5) i karty (55 szt.) do gry.


Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy w wieku powyżej 6 lat. Celem gry jest dopasowanie kości do ryb przedstawionych na kartach. Później karty będzie można sobie wzajemnie podbierać. Na kościach znajdziemy 5 ryb słodkowodnych: płotkę, suma, węgorza, szczupaka i karasia. Kośćmi, których nie możemy lub nie chcemy dopasować, możemy rzucić ponownie. 


Na jednej stronie każdej kości znajdziemy obrazki śmieci. Jeśli na którejś z kości wyrzucimy śmieć, nie możemy jej nigdzie dołożyć, jednak możemy nią rzucić jeszcze raz. 


Przygotowanie oraz przebieg gry jest bardzo sprawny i prosty. Na początku wyjmujemy kości i tasujemy wszystkie karty. Ilość kart jest zależna od liczby graczy. Kiedy mamy trzy osoby, wtedy każda dostaje po 18 kart. Każdy układa ze swoich kart stos obrazkami do dołu. Rozpoczynający gracz odkrywa cztery karty ze swojego stosu. Na początku rzuca wszystkimi kośćmi. Próbuje dopasować "wyrzucone" ryby do swoich kart. 


Łowi rybę w ten sposób, że kładzie kość z obrazkiem danej ryby na karcie z taką samą ilustracją. Kość możemy położyć na dowolnej karcie. Celem jest zakrycie wszystkich ryb na przynajmniej jednej karcie. W innym wypadku w swoim ruchu nie złowimy żadnej rybki. Raz położona kość, nie zmienia swojego miejsca.


W każdej chwili po dołożeniu jakiejś kości, można zdecydować o przerwaniu ruchu oraz zabrać wszystkie w pełni zakryte karty. Następnie gracz, który rozpoczął grę, podaje kości następnej osobie (po lewej) i uzupełnia odkryte karty ze stosu tak, aby było ich 4. Kolejny gracz rozpoczyna grę w ten sam sposób. Kolejny gracz ma do dyspozycji swoje karty oraz karty gracza, który rozpoczął grę. Karty gracza pozostają odkryte do momentu, aż kolejka do niego wróci. 


W jednym, przemyślanym ruchu, można zabrać karty od kilku osób. Wszystko zależy od ułożenia kości. 

Gdy wszyscy gracze zakryją swoje zdobyte karty, liczą ryby na kartach. Ten, kto zebrał ich najwięcej - wygrywa. Każda rybka to 1 punkt. 


To, że możemy sobie podkradać rybki (karty), jest fajnym elementem gry. Szybka, wesoła rozgrywka, która "przemyca" walor edukacyjny. Dzieci wiedzą, że nie wolno zaśmiecać wód, poznają nazwy ryb słodkowodnych i ciekawostki na ich temat zawarte w instrukcji. 


Kolejna propozycja jest bardzo zabawna. Musimy być uważni, żeby się nie pomylić. Jednak jeśli dojdzie do pomyłki, jest to zabawny moment, który wywołuje salwy śmiechu. 😊


Próba mikrofonu


 

Pudełko ma identyczny format. W środku znajdziemy instrukcję oraz 98 kart z dźwiękami i 8 kart ściągawek. Gra przeznaczona jest dla 2-8 graczy w wieku powyżej 6 lat.  Celem gry jest pozbycie się wszystkich kart. 


Każdy gracz otrzymuje 1 kartę ściągawki. Resztę kart tasujemy. Na każdej mamy jeden dźwięk. Każda karta pojawia się w talii 14 razy. Na części kart widnieje znaczek gwiazdki. Karty te zmieniają przebieg gry. 


Każdy gracz otrzymuje kartę-ściągawkę oraz 14 kart z talii, resztę odkładamy do pudełka. Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Pierwszy gracz odwraca wierzchnią kartę ze stosu i kładzie ją odkrytą w kierunku innych graczy. Karty gracze odwracają jednocześnie i układają na swoich stosach. Po umieszczeniu karty, musimy wydać 1 z 7 dźwięków, które widnieją na ściągawce, jednak obowiązują tu 3 zasady:


1- Nie możemy wydać żadnego dźwięku, który jest widoczny na którejkolwiek z odwróconych kart,

2- Nie możemy wydać tego samego dźwięku co poprzedni gracz,

3- Jeśli na karcie znajduje się gwiazdka, musimy wydać ten sam dźwięk co poprzedni gracz.


Jeśli ktoś popełni błąd, zabiera górną odkrytą kartę od gracza po swojej lewej stronie i kładzie ją na swoim własnym stosie odwróconych kart. W taki sposób zmienia się układ widocznych dźwięków. Następnie jako dodatkową karę, zabieramy z powrotem tyle, ile możemy. 


Pierwszy gracz, który pozbędzie się wszystkich kart ze swojego początkowego stosu, wygrywa. 

W tej grze liczy się szybkość i uważność. Nie można się przecież pomylić. 😀

 


 

Serdecznie polecam obie propozycje. Są naprawdę ciekawe, szybkie w rozgrywkach i przyjemne. Idealne na wakacje, z pewnością umilą Wam czas. 


Za egzemplarze dziękujemy

Alexander Toys

Komentarze

Prześlij komentarz