RODZINNY SEKRET, Grzegorz Gołębiowski - RECENZJA

 No i rozpoczynam urlop. Mam wiele planów, jak sobie go mile urozmaicić. Na liście oczywiście mam lekturę książek, które odłożyłam sobie na ten wakacyjny czas. Pierwszą pozycją, po którą sięgnęłam, był tytuł "Rodzinny sekret" autorstwa Grzegorza Gołębiowskiego


Chętnie sięgam po książki, w których wątek toczy się wokół rodzinnych tajemnic i niewiadomych. To bardzo intrygujące i wciągające. Sama bardzo lubiłam słuchać o rodzinnych perypetiach, o których opowiadała mi moją prababcia, dziadkowie, czy rodzice. Można dowiedzieć się z nich wielu fascynujących, ale i nierzadko trudnych faktów.

 Osiemdziesięcioletnia Marta Wielgórska prosi swojego wnuka, Sebastiana o przysługę. Młody mężczyzna ma pomóc odnaleźć jej zaginione rodzeństwo. Sprawa jest skomplikowana. Kiedy matka Marty, a prababka Sebastiana była w drugiej ciąży, w szpitalu w trakcie porodu, dziecko zmarło. Taka przynajmniej była wersja matki. Po latach Marta dowiedziała się od swojej ciotki, iż matka na łożu śmierci, wyznała swojej siostrze prawdę. Dziecko, którego się spodziewała, było wynikiem brutalnego gwałtu przez niemieckiego żołnierza (trwała wtedy wojna). Kobieta nie chciała poznać płci dziecka, ani na nie spojrzeć. Zrzekła się do niego wszystkich praw. Marta postanawia odnaleźć siostrę lub brata. Przy wsparciu wnuka, zleca sprawę Adamowi Floriańskiemu, właścicielowi biura genealogicznego.

Czy starszej kobiecie uda się odnaleźć bliską osobę? Kto nią jest lub kto nią był? Jaka prawda ujrzy światło dzienne? Czy Wielgórska odczuje spokój? A może przeżyje szok?

"Rodzinny sekret" to wciągająca książka, której fabuła, jak zdradza tytuł, kręci się wokół rodzinnej niewyjaśnionej tajemnicy. Czy po tylu latach możliwe jest odnaleźć osobę, o istnieniu której nie miało się nawet pojęcia? Jakie emocje towarzyszą takim działaniom? Jakie mogą być efekty takich poszukiwań i konsekwencje odkrycia kim ten ktoś jest? Powieść jest bardzo ciekawie napisana, dzięki czemu książkę czyta się bardzo szybko, strona po stronie. Tajemnica rodzinna jeszcze bardziej buduje napięcie, jest intrygująca. Jestem pewna, że każdy, kto lubi książki związane z rodzinnymi sekretami i geneanologia, będą usatysfakcjonowani książką. 

Polecam. 

Tytuł "Rodzinny sekret" można zamówić na stronie zaczytani.pl

 


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Novae Res

Komentarze

  1. Świetna propozycja na urlop. Z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że spodoba mi się ta powieść. Brzmi ciekawie 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. W sam raz na urlop. Będę się rozglądać za tą książką

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz