PRZENIKANIE, Edyta Świętek - RECENZJA

 Wielkimi krokami zbliżają się wakacje i mój trzytygodniowy urlop. Mam nadzieję, że uda mi się go wykorzystać do maksimum i znajdę czas na nadrobienie lektur, które od dawna mam w planach. W porze lata, staram, się sięgać po lżejsze gatunki, takie jak powieści obyczajowe, aczkolwiek nie wykluczam innych. 


Wczorajszy wieczór spędziłam z książką Edyty Świętek pt. "Przenikanie", którą niedawno zamówiłam w księgarni internetowej Tania Książka. Choć jest to powieść obyczajowa, to jest niezwykle emocjonująca, a przeżycia bohaterów, nierzadko trudne, wręcz tragiczne.

Główną postacią powieści jest trzydziestosiedmioletnia Natalia Matecka-Kos. Z zawodu jest architektem, podobnie jak jej mąż, Szymon, z którym prowadzi biuro projektowe. Para prowadzi dostatnie życie, posiada piękny, aczkolwiek wymyślny dom z ogrodem. Jedyne, czego brakuje im do szczęścia, to dziecko, którego niestety, nie mogą mieć. Natalia miewa też nocne koszmary. Śnią jej się różne kobiety, którym grozi niebezpieczeństwo. Ona sama ma wrażenie, jakby była częścią nich. W każdym śnie pojawia się również tajemniczy mężczyzna z blizną, od którego oczekuje ratunku. Jakby tego było mało, Natalia ma pewne lęki i dziwactwa, które jej ukochany mąż akceptuje. Nawet projekt własnego domu planuje tak, aby żona czuła się w nim bezpiecznie.

Małżeństwo decyduje się na adopcję małego chłopca. Tragiczny wypadek, któremu ulega Szymon, niweczy ich plany. Mężczyźnie udaje się przeżyć wypadek, niestety zapada w śpiączkę. Mijają trzy lata, a sytuacja się nie zmienia. Matka bohaterki oraz jej siostra, próbują namówić ją na rozwód, jednak Natalia nie chce o tym słyszeć. Wciąż ma nadzieję, że jej ukochany w końcu wybudzi się z kilkuletniego snu. Matecka-Kos ma wsparcie w swojej przyjaciółce, Marlenie (która również przeszła ciężkie chwile w swoim życiu), pomocnych sąsiadach, których dorosły syn, Tomek ma Zespół Downa, a także ukochanych czworonogach: suczce Kleo oraz kocurze, Remigiuszu Kocie. 

Nowa znajomość z Remigiuszem, biznesmenem, który zleca jej projekt hotelu, może być początkiem czegoś nowego. Kobiecie bardzo podobają się wymieniane komunikaty na Messengerze oraz smsy. Wtedy na kobietę spada kolejny cios i tragedia rodzinna. Czy w jej wyniku, relacje z jej matką poprawią się? Czy bohaterka zaryzykuje i ułoży swoje życie od nowa odcinając się raz na zawsze od przeszłości?

"Przenikanie" to już druga powieść autorki, którą miałam możliwość poznać. Czytałam już  powieść pt. "Ta sama rzeka" (pisałam o niej tutaj), która wywarła na mnie ogromne wrażenie i wywołała całą paletę emocji. W najnowszej powieści było podobnie. Nie była to przesłodzona, leniwa lektura. Publikacja porusza wiele kwestii, jak chociażby rodzinne problemy oraz trudne relacje łączące ich członków, utrata dziecka, ale też bezpłodność i starania o adopcję. To książka o cierpieniu, ale też nadziei.


Uważam, że jest to powieść, na którą warto zwrócić uwagę, szczególnie, jeśli lubicie historie, przypominające prawdziwe życie.

Książkę Edyty Świętek pt. "Przenikanie" zamówicie w księgarni internetowej Tania Książka. Po więcej ciekawych tytułów, odsyłam do zakładki Nowości na stronie Księgarni.



Za egzemplarz

dziękuję 

Księgarni Tania Książka


Komentarze