PIERWSZA GRA 2+. MIAU! HAU! KWA! (AMD) - RECENZJA

Akademia Mądrego Dziecka to prężnie rozwijająca się seria książek i książeczek dla dzieci od Wydawnictwa Harper Kids. Jednak w skład serii wchodzą nie tylko publikacje książkowe, ale także gry.


Pierwsza gra to kolekcja gier dla najmłodszych, bo już dzieci, które ukończyły 2 rok życia. My posiadamy wszystkie propozycje, które ukazały się do tej pory. Są to: 


- Zwierzątka

- Mniam!

- Przyjaciele


Najnowsza gra Miau! Hau! Kwa! wprowadza maluchy w świat dźwięków wydawanych przez zwierzęta. Dzieci poznają zwierzęta, uczą się, jakie wydają dźwięki, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, refleks, wzbogacają swoje słownictwo. Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy. Rozgrywka jest szybka i trwa ok. 20 minut.


Elementy gry mieszczą się w solidnym, niewielkim pudełku. Znajdziemy w nim:


- 48 żetonów dwustronnych zwierząt

- drewniany znacznik pingwina

- instrukcję


Zasady gry są bardzo proste, dlatego uważam, ze dzieci w wieku powyżej 2 lat, z pewnością sobie poradzą w rozgrywce. Będą się również świetnie bawić i miło spędzą czas.


Celem gry jest rozpoznawanie dźwięków zwierząt, następnie jak najszybsze przykrycie dłonią odpowiedniego żetonu lub chwyt figurki pingwina. Za poprawne odpowiedzi, gracze otrzymują żetony. Ten, kto zbierze ich najwięcej, wygrywa.


Przygotowanie do gry nie zajmie graczom dużo czasu. Na środku np. stołu, stawiamy figurkę pingwina. Wszystkie żetony mieszamy w pudełku, a 5 z nich (każdego zwierzęcia), kładziemy dookoła figurki. Zaczyna najmłodszy gracz, który w tej rundzie będzie aktywnym graczem.


Gracz bierze do ręki jeden żeton z pudełka. Ogląda go, ale nie pokazuje innym. Wydaje taki dźwięk, jak zwierzę, które widnieje na jego żetonie. Może wybrać stronę żetonu.


Pozostali sprawdzają, czy pośród 5 żetonów na stole widnieje zwierzę, które wydaje ten dźwięk. Jeśli ktoś rozpozna zwierzę, musi jak najszybciej położyć dłoń na właściwym żetonie. Jeśli jednak nie ma tego zwierzęcia na żadnym z 5 żetonów, jak najszybciej chwyta pingwina. Inni już nie mogą tego zrobić.


Potem aktywny gracz pokazuje innym swój żeton. Gracz, który wskazał właściwy żeton, zabiera go dla siebie (zdobywa tym samym punkt). Jeśli na blacie nie ma zwierzęcia pasującego do żetonu aktywnego gracza, osoba, która złapała figurkę pingwina, wybiera 1 żeton leżący obok pingwina i kładzie przed sobą. Pingwin wraca na swoje miejsce.


Obracamy wszystkie żetony zwierząt, które leżą na stole na drugą stronę. Uzupełniamy pulę żetonów do 5. Grę rozpoczyna kolejny gracz siedzący po lewej stronie aktywnego gracza. 


Przykład: Kiedy Antoś wylosował żeton sowy, zaczął pohukiwać (Hu! Hu!). My na żetonach leżących wokół pingwina, szukaliśmy sowy. Ja znalazłam go pierwsza i szybko przykryłam dłonią. Ja i Antoś zgarnęliśmy te żetony dla siebie. 😊

Do dyspozycji gracze mają trzy warianty: Uproszczony, Zaawansowany i Jeszcze bardziej zaawansowany. Wszystkie dostarczają graczom wiele pozytywnych emocji. My bawiliśmy się świetnie.


Grę wykorzystaliśmy także jako tradycyjne Memory. Żetonami można bawić się na wiele różnych sposobów, np. układać sekwencje, grupować zwierzęta na te, które są dzikie, te, które mieszkają na farmie, grupować ptaki, zwierzęta czteronozne. My bawiliśmy się też w "Które zwierzę mam na myśli?" opisujemy wygląd zwierzęcia, a reszta zgaduję, o którym zwierzęciu mowa. Tu dzieci poszerzają swoje słownictwo, uczą budować się dłuższe, bardziej złożone zdania. 


Gra bardzo nam się spodobała. To propozycja idealna do zabawy w domu, przedszkolu, czy na wyjeździe. 


Polecamy serdecznie!


Grę Miau! Hau! Kwa! znajdziecie na stronie Wydawnictwa >>>KLIK.



Za egzemplarz

dziękujemy

Wydawnictwu Harper Kids


Komentarze

Prześlij komentarz