Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie, Carla Naumburg - RECENZJA

 Jak nie ulegać wszystkim dziecięcym zachciankom? Jak mądrze z nimi rozmawiać i tłumaczyć im różne (zwykle niełatwe dla dziecka) sytuacje życia codziennego? Jak nauczyć dziecko kontrolować własne emocje oraz jak je akceptować? Na stronie Księgarni internetowej Tania Książka, zamówiłam ciekawą publikację pt. "Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie", która może zainteresować rodziców, nauczycieli oraz wychowawców.

 

 Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie


 Autorka i psycholożka kliniczna Carla Naumburg stara się wspierać i pomoc rodzicom, nauczycielom w trudnych sytuacjach. W tej niewielkiej objętościowo książce proponuje konkretne sposoby na trening emocjonalny nie tylko dla dziecka, ale dla całej rodziny. Jej metoda opiera się na byciu tu i teraz oraz w zgodzie z własnymi emocjami. Jednocześnie bez dawania przyzwolenia na wylewania tych emocji na inne osoby w niekontrolowany i agresywny sposób.

 


W książce znajdziemy wiele pomocnych gier, zabaw i ćwiczeń (np. STOP, Skaner, Praktyka Mimo wszystko, Posyłanie miłości 💞), które uczą samokontroli, uważności i odpowiedzialności.

 


Do wszelkich poradników podchodzę z rezerwą, jednak tutaj naprawdę znalazłam wiele cennych rad. Wnioski przedstawione przez autorkę, dają do myślenia, potrafią jeszcze lepiej zrozumieć dziecięce emocje, pomaga patrzeć na problemy z ich perspektywy. 

 


Muszę też zauważyć, że wiele kwestii jest mi znanych z własnego doświadczenia jako mama i nauczycielka. 🙂 Na początku swojej drogi jako mama czy nauczyciel, popełniałam podobne błędy. Dziś już wiem, czego nie robić, na co zwracać uwagę. Wyciągnęłam odpowiednie wnioski. 😉


Wiem, że nie wszystko u wszystkich się sprawdza, jednak uważam, że z każdej lektury można wynieść cenną naukę. Polecam zapoznać się z tą publikacją.

 


Książkę "Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie" znajdziecie na stronie księgarni Tania Książka

Sprawdźcie koniecznie zakładkę Księgarni Nowości i poszukajcie innych, interesujących Was tytułów różnych gatunków.

 

 Za egzemplarz dziękuję Księgarni Tania Książka

Komentarze

  1. Nie znam tej książki i nie wiem na ile jest ona przydatna. Wiem tylko, że spokój i cierpliwość, a także bliski kontakt z dzieckiem czynią cuda.

    OdpowiedzUsuń
  2. W ostatnim czasie na mojej półce gości coraz więcej poradników dotyczących rodzicielstwa. Szukam w nich skutecznych metod i porad jak zapanować nad dwójką żywiołowych chłopców. "Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie" to pozycja, z którą wiązałam duże nadzieje. Znalazłam w niej wiele wiele pomysłów na gry i zabawy, które uczą dzieci odpowiedzialności i samokontroli. Autorka w prosty i przystępny sposób wyjaśnia czym jest złość u dzieci, pomaga nam je zrozumieć, a także daje cenne wskazówki jak ograniczyć napady złości. Brakowało mi jednak sytuacji z życia wziętych. Autorka skupiła się na przedstawieniu problemu z psychologicznego punktu widzenia, a ja liczyłam dawkę historii innych rodziców, borykających się z napadami złości u swoich dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz