Dobre wychowanie, Amor Towles - RECENZJA

 Koniec lat 60-tych. Katey  i jej mąż (oboje w późnym wieku średnim) odwiedzają muzeum i wystawę zdjęć fotografa, Walkera Evansa. Na kilku zdjęciach kobieta rozpoznaje mężczyznę, którego dobrze znała w młodości. Na pierwszym wyglądał jak biedak, na drugim - jak człowiek sukcesu. Jak to się stało, że milioner stał się nędzarzem? 


Dobre wychowanie

 
 
Nowy Jork, ponad 30 lat wcześniej... Jest noc sylwestrowa 1937 roku. Katey Kontent, sekretarka kancelarii adwokackiej, wraz z przyjaciółką Eve, trafia do drugorzędnego klubu jazzowego. Dziewczyny nie mają zbyt wiele pieniędzy, liczą na szczęście i darmowe drinki. To właśnie w tym barze, tej nocy, poznaje młodego bankiera, Tinkera Greya. Od tej nocy życie dziewczyn bardzo się zmienia. Restauracje, bankiety, drogie ubrania, perfumy, szał Manhattanu, wpływowe towarzystwo z wyższych sfer.
 

 Co okaże się prawdziwym życiem, a co złudną iluzją? Czy obie przyjaciółki odnajdą szczęście i wygrają lepsze życie? Czy Katey pozostanie wierna swoim zasadom? Z pozoru proste wybory, w rzeczywistości takie nie są, a podjęte decyzje mogą zaważyć na dalszym losie bohaterów. Co jest słuszne? Co właściwe? Co bardziej się opłaca?


Wspaniała powieść retro, od której nie mogłam się oderwać. Szalone lata 30-te, pulsujący życiem Manhattan, przystojni, dobrze sytuowana mężczyźni, atrakcyjne i zadbane kobiety.


Piękny język i styl autora, którego pióra nie miałam przyjemności poznać. Chcę jednak przeczytać inne jego dzieło zatytułowane "Dżentelmen z Moskwy".

Okładka piękna, ze złotymi zdobieniami, niezwykle klimatyczna. Projekt okładki zachwycił mnie, a sama lektura jak najbardziej zafascynowała. Piękna książka o życiowych wyborach, poszukiwaniu lepszej egzystencji, byciu sobą, a także o przyjaźni. Bardzo się cieszę, że mogłam ją przeczytać. 

Uważam, że jeśli lubicie książki w stylu retro i amerykański klimat lat 30-tych, to jak najbardziej powinniście zapoznać się z tą pozycją. "Dobre wychowanie" to powieść, którą warto przeczytać. Myślę, że lektura będzie dla Was satysfakcjonująca.


 

Za egzemplarz dziękuję 

Wydawnictwu Znak



Komentarze

  1. Miałam okazję się z nią zapoznać, wywarła na mnie spore wrażenie i miło spędziłam z nią czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze możliwości przeczytania tej książki, ale chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulina Kwiatkowska14 grudnia 2021 22:16

    Nie słyszałam wcześniej o tej książce i chętnie to zmienię w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa recenzja , z chęcią zapoznam się bliżej z ta książką

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz