Splątane ścieżki, Agnieszka Krawczyk - RECENZJA

 Powieści obyczajowe ostatnio dominują w mojej biblioteczce. Cieszę się, że trafiam na coraz lepsze powieści polskich autorek. Mam kilka ulubionych nazwisk, do których dołączyła kolejna pisarka, a jest nią pani Agnieszka Krawczyk

 

Splątane ścieżki


Na stronie księgarni internetowej Tania Książka, zamówiłam najnowszą powieść zatytułowaną "Splątane ścieżki". Okładka od razu zwróciła moją uwagę. Cóż, jestem typową sroką okładkową 🙈. Często, zanim jeszcze przeczytam opis książki, wybieram ją po okładce. Jeśli mi się spodoba, siegam po nią. Jeszcze nie zdarzyło się, aby fabuła takiej książki mnie rozczarowała. Choć wiem, że mówi się, iż nie ocenia się książek po okładce, u mnie zawsze piękna oprawa oznacza wciągającą, piękną historię. No, ale wróćmy do powieści pani Krawczyk...

Monika to młoda dziennikarka, która mieszka w mieszkaniu nad pasmanterią "Splątana Nitka", należącej do ciotki Klaudyny. Bohaterka miała ukochanego, z którym planowała wspaniałą przyszłość. Niestety, związek ten przyniósł jej bolesne rozczarowanie.

Klaudyna to starsza siostra matki Moniki. Z rodzicielką, kobieta nigdy nie  miała dobrych relacji, nie łączyły je silne więzi. Inaczej jest z ciotką, na której wsparcie zawsze może liczyć.

W pasmanterii zorganizowany jest klub miłośników szydełkowania Splątanej Nitki. Postacie, które zawitają do pasmanterii, są ciekawe, mają swoje osobowości, temperamenty, swoje historie. Jednak zawsze na pierwszym planie będą Monika i Klaudyna. Młodsza z kobiet zmaga się z teraźniejszością. Jednak po odkryciu prawdy o Joachimie, nie jest to takie proste. Starsza kobieta również skrywa własne tajemnice, boryka się z przeszłością, która nie pozwala o sobie zapomnieć. Jak potoczą się losy bohaterek? Czy uda im się zmierzyć ze swoimi problemami i zamknąć raz na zawsze drzwi za tym, co było?

"Splątane ścieżki" to powieść cudowna. Ciepła, poruszająca, pełna emocji. Bardzo życiowa. To historie, które mogłyby wydarzyć się w prawdziwym życiu. Może dlatego książkę czytało mi się tak szybko, a fabuła wciągnęła mnie tak, że nie miałam ochoty odkładać powieści nawet na chwilę. Spodobał mi się styl pani Krawczyk, spodobała kreacja bohaterów oraz dialogi, które nie są męczące, nie nudzą. W tej powieści można znaleźć wszystko. Nie zabraknie zmartwień, ale będą też dobre chwile. A także "walka o kawałek zieleni". Dla mnie, osoby która uwielbia zieleń i marzy o domku na wsi, wśród drzew jest to ważny temat. Daleko od betonowych blokowisk... Jednak nie zdradzę nic więcej.

Jestem pewna, że osobom, które uwielbiają życiowe historie i którym po drodze z rękodziełem, ta powieść naprawdę się spodoba.


Książkę Agnieszki Krawczyk zatytułowaną "Splątane ścieżki" możecie zamówić na stronie księgarni Tania Książka. Sprawdźcie też inne nowości w księgarni. Na pewno znajdziecie wiele tytułów, które warto przeczytać. Gorąco polecam! 

 

Za egzemplarz dziękuję księgarni Tania Książka

Komentarze