"Opowieść o nadziei", Heather Morris - RECENZJA

 O powieści zatytułowanej "Tatuażysta z Auschwitz" czytałam wiele recenzji. Nie poznałam samej książki, jednak skrajność opinii na jej temat, wzbudziła moją ciekawość i chęć jej przeczytania. Natomiast dzięki Wydawnictwu Marginesy miałam możliwość przeczytania najnowszej książki autorki Tatuażysty, Heather Morris. 


Opowieść o nadziei


(Tutaj)


"Opowieść o nadziei" to wyjątkowa publikacja, choć na początku nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać. Z twórczością pani Morris spotkałam się po raz pierwszy, choć po lekturze jej najnowszej książki wiem, że muszę sięgnąć po wydane przez nią inne tytuły. 

Heather Morris pochodzi z Nowej Zelandii, a obecnie mieszka w Australii. Jest autorką wspomnianego wcześniej Tatuażysty oraz "Podróży Cilki". Jako pracownica szpitala w Melbourne, przez kilka lat pisała scenariusze. W 2003 roku spotkała człowieka, Lalego Sokołowa, którego historię opisała w książce pt. "Tatuażysta z Auschwitz".

W najnowszej książce opowie czytelnikom o tym, w jaki sposób zdobyła jego zaufanie oraz przyjaźń. W jaki sposób nauczyła się słuchać siebie i innych. Umiejętność słuchania jest bardzo ważna, o czym autorka sama przekonała się wielokrotnie. To bardzo istotna cecha, szczególnie dla pisarza. Dzięki tej umiejętności, mogła poznać poruszającą historię Lalego oraz Gity, jego ukochanej. W książce wątek Lalego będzie obecny, jednak Heather Morris opowie również o tym, jak uczyła się słuchać swojej rodziny i bliskich, a także ludzi, z którymi pracowała. Wspomni momenty swojego dzieciństwa, o silnej więzi, jaka łączyła ją z dziadkiem i ojcem oraz relacjach z matką. 

"Opowieści o nadziei" to pozycja zaliczana do literatury faktu. Pokazuje nam, jak ważne jest to, aby słuchać drugiego człowieka. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy widzimy tę osobę po raz ostatni. Jej inspiracją stali się czytelnicy, którzy pisali do autorki, pragnąc podzielić się z nią swoimi wrażeniami i odczuciami po lekturze wcześniej wydanych przez nią książek. 


 

Książkę czyta się bardzo szybko. Dzięki temu, iż autorka odkrywa przed nami część siebie, opisuje o swoich przeżyciach i doświadczeniach, mogłam lepiej ją poznać. Jej styl do mnie trafia, byłam zainteresowana lekturą. Czytając o Lalem i Cilce poczułam się bardzo zaintrygowana. Literatura obozowa bardzo mnie interesuje, dlatego bardzo chcę przeczytać jej poprzednie książki, choć przeczytałam, że jest to głównie fikcja literacka, oparta na faktach. 



Tytuł: "Opowieść o nadziei"

Autor: Heather Morris

Wydawnictwo: Marginesy

Oprawa: miękka z zakładkami

Strony: 403

Data premiery: 24-02-2021



Za egzemplarz

dziękuję Wydawnictwu Marginesy

Komentarze

  1. Też bardzo lubię ten typ literatury, a tej książce słyszałam i muszę się wreszcie za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka, po raz pierwszy się spotykam jak i z autorem, a więc chętnie przeczytam by dowiedzieć się nie co więcej

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiliśmy właśnie do biblioteki. Liczę, że uda mi się samej przeczytać i ocenić, jak mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa wszystkich tych książek, nie tylko recenzowanej. Spotkałam się z mieszanymi recenzjami Tatuażysty, jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz