"ZWIERZAKI MAJĄ GŁOS", 30 opowiadań nagrodzonych w ogólnopolskim konkursie literackim "Popisz się talentem 2020"

 Książka dla dzieci zatytułowana "Zwierzaki mają głos" to wynik 4 edycji największego ogólnopolskiego konkursu  literackiego "Popisz się talentem" 2020. Jest to konkurs zorganizowany przez Wydawnictwo Nowa Era dla uczniów szkół podstawowych, którzy chcą spróbować swoich sił jako młodzi pisarze. Tematem przewodnim tegorocznego konkursu były zwierzęta.


Młodzi pisarze wcielili się w różne zwierzątka, dzięki czemu czytelnicy mogli poznać występujące w opowiadaniach stworzenia zamieszkujący wody i lądu. Dowiedzieć się, czym na co dzień żyją, o czym myślą, jakie są ich uczucia. 


Z 2827 nadesłabych prac, wybrano 30 (to one wygrały) i to właśnie te opowiadania znalazły się w niniejszej książce.  Są to bardzo różne historie. Jedne są przezabawne, inne zaś potrafią wzruszyć do łez. Natomiast wszystkie niosą ze sobą ważne przesłanie oraz mądrość treść, która może wiele nas nauczyć.


Cały dochód z pokonkursowej książki zostanie przekazany na cele charytatywne. Tym razem wsparcie otrzymają organizacje społeczne pomagające zwierzętom.


Książka została podzielona na dwie części:


- "Nagrody główne klasy 1-4"

- "Nagrody główne klasy 4-8"


Już pierwsze opowiadanie, pt. "Szop Rakuś na globusie", to tego autorką jest uczennica klasy pierwszej, wprawilo mnie w niemałe zaskoczenie! To było naprawdę zabawne opowiadanie, tak ciekawie i pomysłowo napisane, że aż trudno było mi uwierzyć, że jego autorką jest tak młoda osóbka.


Natomiast historią, która wzruszyła mnie do łez, była opowieść zatytułowana "Czy to nadal jest zabawa?". Napisała ją uczennica klasy ósmej. To historia, której bohaterem jest pies, Czaruś. Zwierzę zostało porzucone przez swojego pana, jednak myśli, że to taka zabawa w chowanego. Niestety, pieskowi już się znudziła i bardzo chciałby wrócić do swojego przyjaciela, którego tak bardzo kocha. Jest mu zimno, czuje głód, boi się samochodów...


Oprócz pieska i szopa, na nartach książki spotkamy krowę, która chciała zostać koniem, płetwala błękitnego, który świetnie rapuje, konika morskiego, z którego się naśmiewania, a który uratował życie komuś, kto mu dokuczał, Lisa, który zrozumiał, że nigdy nie wolno się poddawać, czy bobra, który właśnie się zakochał...


Publikacja pt. "Zwierzaki mają głos" to przepięknie wydana książka, bogato ilustrowana, w której nie poskąpiono kolorów. Na końcu książki znalazło się miejsce do napisania własnego opowiadania oraz komiksu. Dalej zamieszczono dwie tabele do opracowania planu opieki nad własnym zwierzęciem domowym, quiz oraz miejsce na notatki. 




Opowiadania uwrażliwiają czytelnika na los zwierząt, uczą empatii, szacunku do każdego stworzenia, dbania o środowisko, w którym żyją. To zwierzęta mają tutaj głos, dzięki czemu czytelnicy jeszcze lepiej mogą zrozumieć to, że one również mają uczucia.


To bardzo mądry i poruszający zbiór opowiadań, który powinien znaleźć się w każdym domu, w którym są dzieci. Tak pouczające książki warto, a nawet trzeba czytać swoim pociechom. Serdecznie polecam! 

 

 

Za egzemplarz dziękujemy Wydawnictwu 

 


 

Komentarze

  1. Ale cudowne,barwne ilustracje! Teraz aż żałuję,że jej sobie nie zamówiłam - ale może jeszcze dam radę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zdolne dzieciaki :) mamy tą książkę i jestem pod wrażeniem, zwłaszcza dzieci z klas 1-4 jakie opowiadania stworzyły

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł z tym konkursem, oraz publikacją książki z wygranymi opowiadaniami, aż jestem bardzo ciekawa tego zbioru. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie publikacje właśnie wyłapuję, kolekcjonowanie ciekawych książek dla młodych czytelników to wielka frajda, także i dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, te fragmenty wrzucone przez Ciebie są naprawdę niesamowite! I zostały przepięknie zilustrowane. Przypomniało mi się moje dzieciństwo, ja też pisałam różne bajki i opowiadania. Szkoda, że nie trafiłam wówczas na podobny konkurs.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam okazję czytać, kilka opowiadań naprawdę świetnych u tak młodych ludzi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz