"Smoki" od Naszej Księgarni, to jedna z lepszych gier karcianych, w jakie grałam. Szata graficzna samych kart (która jest dziełem pana Marcina Minora), robi niesamowite wrażenie, a sama rozgrywka jest naprawdę ciekawa.
Długie jesienne wieczory sprzyjają rodzinnym i towarzyskim rozgrywkom. W ogóle jesień i zima to takie pory roku, kiedy z półek wyciągam nasze ulubione gry planszowe i karciane. Granie to jedna z moich ulubionych rozrywek. Bardzo mi zależy na tym, aby oprócz sympatii do książek, zaszczepić w moich synach chęć do grania w gry planszowe i karciane. Poza tym, to doskonała forma wspólnie spędzonego czasu. 😉
Sama także lubię w nie grać. Najczęściej gram z mężem. Mamy kilka propozycji, w które w wolnej chwili gramy. Tym razem zagraliśmy właśnie w "Smoki".
"Smoki" to już trzecia część serii gier karcianych, które przenoszą graczy do magicznego świata snów. Każda z gier ma różne zasady. Nie znam poprzednich tytułów, nie miałam okazji w nie zagrać, ale jeśli są choć trochę podobne do "Smoków", z pewnością są hitem wśród gier karcianych.
W niewielkim pudełku gry znalazły się następujące elementy:
- 52 karty:
➡ 40 kart smoków (10 rodzajów po 4 sztuki)
➡ 12 kraina kruków (3 rodzaje po 4 sztuki)
- 12 żetonów smoka
- notes
- ołówek
Gra przeznaczona jest dla 2-5 graczy w wieku od 6 do 106 lat. 😉 Czas trwania rozgrywki to ok. 15 minut.
Zasady gry są bardzo proste. Podczas rozgrywek, tworzymy swoje sny. Odwiedzamy smocze krainy, ale rywalom podrzucamy mroczne krainy. Gracze korzystają ze specjalnych umiejętności kruków i zmieniają krainy w swoich snach. Zwycięzcą jest osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy (stworzy najpiękniejszy sen o jak najmniejszej liczbie punktów) i zbierze 3 żetony smoka.
Przygotowanie do gry oraz sama rozgrywka, nie są skomplikowane. Tasujemy wszystkie karty i rozdajemy każdemu po 6 sztuk. Nie podglądamy! 😉 Kładziemy je obrazkami do dołu w dwóch rzędach po 3 karty w każdym. Te karty tworzą sen gracza. Kolejny krok to odkrywanie po 1 karcie (dowolnej) ze swojego snu. Pozostałe karty kładziemy w stosie obrazkami do dołu. Będzie to stos zakryty.
Bierzemy 2 karty z góry zakryte go stosunku i kładziemy je obok obrazkami do góry. To jest stos odkryty. Żetony smoka kładziemy z boku, a notes z ołówkiem odkładamy. W prostym wariancie nie będą nam potrzebne.
Pierwszy gracz bierze kartę z dowolnego stosu odkrytego. Dokłada ją do swojego snu. Jego tura się kończy, teraz kolej następnego gracza. Bierze on kartę ze stosu zakrytego. Jeśli ta karta mu odpowiada, dokłada ją do swojego snu. Tura się kończy. Kolej przechodzi na następnego gracza siedzącego z lewej strony.
Podczas trwania rozgrywki trzeba pamiętać o tym, że:
- sen gracza przez całą grę musi składać się z 6 kart
- dokładając kartę do swojego snu, uczestnik:
➡ usuwa 1 kartę ze swojego snu - odkłada ją obrazkiem do góry na dowolny stos odkryty, ➡ na jej miejsce obrazkiem do góry kładzie kartę dokładaną do snu. Zawsze kładzie ją obrazkiem do góry.
- Kartę odkładaną na dowolny stos odkryty zawsze kładzie się obrazkiem do góry.
W kartach pojawiają się Karty Kruków, które dają graczom dodatkowe możliwości wprowadzania zmian w swoich snach. Każda taka karta ma akcję specjalną. Gracz może ją wykorzystać niezależnie od tego, czy wziął ją ze stosu zakrytego, czy odkrytego.
Jeśli gracz chce wykorzystać akcję specjalną karty kruków, postępuje zgodnie z opisami kart. Jeśli gracz chce wykorzystać tylko wartość karty kruków, dokłada ją do swojego snu. Tura gracza kończy się i kolejka przechodzi do następnego uczestnika. Gracz z kartą kruka nie musi jej wykorzystywać, wtedy odkłada ją na dowolny stos odkryty, a turę rozpoczyna kolejny gracz z lewej.
W chwili kiedy we śnie jednego z graczy wszystkie karty będą odkryte, runda się kończy. Reszta graczy musi odkryć wszystkie karty w swoich snach i podliczają punkty. Za każdą kartę gracz dostaje tyle punktów, ile wynosi jego wartość. Jeśli w którejś kolumnie leżą karty o tej samej wartości, gracz nie otrzymuje za nie punktów. Karta Odbicie w wodzie nie może być jedną z tych kart. Rundę wygrywa ten, kto ma najmniej punktów. Zgarnia wtedy 1 żeton smoka i kładzie przed sobą. Zwycięża ten, kto zgarnie 3 żetony.
Istnieje jeszcze kilka innych wariantów gry, jednak nie chcę Wam wszystkiego zdradzać. 😉 Gra jest szybka, ciekawa i emocjonująca, ponieważ każda odkryta karta, zachwyca swoją piękną grafiką, jest niezwykle baśniowa i przyjemna dla oka.
"Smoki" umilą niejeden jesienno-zimowej wieczór. Chętnie poznam inne tytuły z tej serii. Gra zdecydowanie warta uwagi. Polecam! Za egzemplarz dziękujemy Wydswnictwu Nasza Księgarnia!
"Smoki"
Autor: Kevin Kichan Kim
Ilustracje: Marcin Minor
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Wiek: 6-106 lat
Czas gry: 15 minut
Zapowiada się ciekawa, a do tego piękna gra. O ile nie lubię tradycyjnych kart, o tyle w gry karciane chętnie gram.
OdpowiedzUsuńLubię grać w karty, a te są tak pięknie wykonane, że aż chce się w nie grać :)
OdpowiedzUsuńUch, zazdroszczę! Sama bym bardzo chciała w nią zagrać!
OdpowiedzUsuńFajny pomysł na grę w bardzo fajnej oprawie graficznej. Na sam widok, juz pragnie sie sięgnoć po karty!
OdpowiedzUsuń