Niebezpieczna podróż - Tove Jansson, Nasza Ksiegarnia

Uwielbiam "Muminki". To jedna z moich ulubionych dobranocek z dziecięcych lat, dlatego, gdy zobaczyłam książkę pt.   "Niebezpieczna podróż" wydaną przez Naszą Księgarnię wiedziałam, że muszę ją przeczytać. 
 

"Niebezpieczna podróż" autorstwa Tove Jansson to wspaniała opowieść z lekkim dreszczykiem. W historii tej spotkamy bohaterów, których dobrze znamy z Doliny Muminków.

Na początku poznajemy Zuzannę, dziewczynkę, która odpoczywa na łące w towarzystwie swojego czarnego kotka. Niestety, dziewczynka strasznie się nudzi. W pewnym momencie wypowiada słowa, które odmienią wszystko. Zuzanna chciałaby bowiem, aby stało się najgorsze i niestety, wszystko takie się staje począwszy od kota, który zmienia się i ucieka do lasu. Dziewczynka biegnie za nim, a tam... 



Zauważa, że choć wszystko zmienia się na gorsze i brzydsze, to bardzo ją to ciekawi. Podczas swojej wędrówki spotyka "przedziwne towarzystwo w kolorowych strojach." Przybyszom nie podobają się zmiany otoczenia. Nagle, w środku lata, zrywa się śniegowa burza. Czy bohaterom uda się bezpiecznie dotrzeć do Domu Muminków? Kogo jeszcze spotkają na swojej drodze? 


"Niebezpieczna podróż" to fascynująca,  napisana wierszem historia, która z pewnością zachwyci wszystkich miłośników "Muminków". Tekst jest intrygujący, a cała opowieść ekscytująca, tajemnicza i, jak to w przypadków "Muminków" bywa, trzyma w napięciu, ponieważ owiana jest dreszczykiem grozy. To samo dotyczy szaty graficznej, która świetnie komponuje się z treścią. Tove Jonsson potrafi pobudzić wyobraźnię czytelnika, wciągnąć go w świat bohaterów z Doliny Muminków. 


Muminki są mi bardzo bliskie. Jak wspomniałam, w dzieciństwie oglądałam serial animowany, a w dorosłym życiu, udało mi się przeczytać wiele książek. Kilka lektur mam też w planach i żywię ogromną nadzieję, że uda mi się przeczytać każdą od deski do deski. Dla młodszych dzieci książki nie polecam, bo mogą przestraszyć się ilustracji, ale dla starszych - jak najbardziej tak.

 To fantastyczna lektura, idealna na lato! Polecam tym, którzy Muminki uwielbiają oraz tym, który jeszcze nie mieli okazji ich poznać. Dla mnie Muminki to klasyk, który warto poznać.Ta książka to pozycja, ktorą trzeba przeczytać. 🙂

Komentarze

  1. Wybacz, ale ja tak nie lubię Muminków 🙈😂 Choć do Małej Mi mam wielki sentyment 😁 może dlatego, że mamy bardzo podobne charaktery?😁Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo! Mała Mi jest fantastyczna! Uwielbiam ją! 😃 Ma charakterek.😉

      Usuń
  2. Jako dziecko nie przepadałam za Muminkami, natomiast obecnie je uwielbiam! :) Ich przygody odkrywane na nowo z dzieckiem okazują się niezwykle fascynujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł na książkowy prezent chętnie podchwytuję, znam osóbkę, które jest wręcz zakochana w muminkowych opowieściach, choć ja sama nie przepadam za tymi bohaterami. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jakoś nie przepadam za Muminkami jako dziecko też ich nie lubiłam. Muszę jednak przyznać, że książeczka ładnie wydana jest.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiałam Muminki, miałam nawet pościel z nimi 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa książeczka, lubię Muminki i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie miałam okazji czytać Muminków, ale na pewno się na nie skusze, zwłaszcza, że mają takie ilustracje !

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Muminki, ale syna ciężko mi do nich przekonać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz