Mech Boby Fetta od Lego Star Wars

BRAKUJE CI POMYSŁÓW NA ZABWY Z DZIECKIEM? ZAPOMNIJ O NUDZIE, CZYLI "GRY I ZABAWY DLA DZIECI OD 1 MIESIĄCA ŻYCIA", MAŁGORZATA CIEŚLAK, WYDAWNICTWO NASZA KSIĘGARNIA

W swojej bibliotece mam kilka pozycji książkowych, których tematem są pomysły na ciekawe i kreatywne zabawy z dziećmi. Korzystam z nich zarówno w domu jako mama, ale też w pracy, jako nauczycielka.
 Mam kilka ulubionych zabaw, do których chętnie wracam i które chętnie pokazuje dzieciom. A takie książki,  są dla mnie wartościową bazą. Kiedy kończą mi się pomysły, przeszukuję nie tylko internet. W pierwszej kolejności zaglądam do moich zbiorów w biblioteczce. ☺
Co jakiś czas pojawia się nowy tytuł, wszak na rynku wciąż wydawane są nowe publikacje. Tym razem w moim posiadaniu znalazła się nowość wydawnicza od Naszej Księgarni.
"Gry i zabawy dla dzieci od pierwszego miesiąca życia" to książka autorstwa pani Małgorzaty Cieślak, która zawiera całą masę gier i zabaw dla dzieci od pierwszego miesiąca życia
Książka ta jest dokładnie uporządkowana. Zabawy zostały sklasyfikowane i dopasowane do wieku dzieci. Mamy tutaj też podział zabaw według kategorii, czy też okazji. 

Znalazly się tutaj m.in: zabawy tematyczne, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne, ruchowe itd. 
Okolicznościowe gry i zabawy to również bardzo ciekawe propozycje na aktywny czas: urodziny, zabawy andrzejkowe, bożonarodzeniowe, wielkanocne. Nie zabraknie też pomysłów na eksperymenty, zabawy podczas podróży autem czy wypoczynku nad morzem. 
Nie mogę powiedzieć, ze wszystkie zabawy przypadku mi do gustu. Na szczęście większość z nich była naprawdę ciekawa, dlatego od razu zapisałam sobie strony z zabawami, które chciałabym wypróbować, ponieważ zwróciły moją uwagę i myślę, że dzieciom się spodobają. Niektóre z nich przypomniały mi zabawy podwórkowe z czasów mojego dzieciństwa. Mam do nich ogromny sentyment, dlatego je także sobie zaznaczyłam.☺
Niektóre propozycje gier warto zmodyfikować jeśli nie chcemy przestraszyć dzieci. Są bowiem gry, w których występują głodne potwory. Większość dzieci podejdzie do nich z szalonym entuzjazmem, jednak dzieci wrażliwe mogą się ich po prostu bać i wziąć te zabawy na serio. Dla dzieci wrażliwych zmieniłabym zasady lub z nich zrezygnowała. Pomysłów na zabawy jest jednak tak dużo, że bez problemu zastąpimy je innymi.
Podsumowując, ta niewielka publikacja jest kopalnią pomysłów na gry i zabawy z dziećmi od pierwszego miesiąca życia. Jeśli doskwiera Wam nuda, brakuje Wam pomysłów na zorganizowanie swojego czasu wolnego w domu, szukacie ciekawych zabaw, które zachęcam przedszkolaki do ruchu i działań twórczych, koniecznie sięgnięcie po tę publikację. Znajdziecie tutaj zarówno zabawy w pojedynkę, w parach, jak również zabawy grupowe i drużynowe

Teraz pewne rodzaje zabaw, ze względu na panującą sytuację są mocno ograniczone lub niewskazane, szczególnie te w parach czy grupach. Miejmy jednak nadzieję, że ten czas szybko minie, a my będziemy mogli cieszyć się każdą zabawą. Serdecznie polecam niniejszą publikację! 


Tytuł: "Gry i zabawy dla dzieci od  1 miesiąca życia"
Autor: Małgorzata Cieślak
Ilustracje: Joanna Zagner-Kołat
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Oprawa: miękka
Strony: 336


Książkę pt. "Gry i zabawy dla dzieci od pierwszego miesiąca życia" znajdziecie na stronie Wydawnictwa Nasza Księgarnia TUTAJ.

Komentarze

  1. Świetne podpowiedzi dla rodziców i opiekujących się dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten podział na kategorie, wiek itd. Masz rację, na pewno nie wszystkie zabawy podejdą każdemu dziecku i każdemu rodzicowi, ale skoro jest ich tak dużo, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wsparcie terapii integracji sensorycznej!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz