Książeczki do czytania przed snem: "Kocham was równie mocno, maluszki!" Wyd. Wilga


 Właśnie pojawiła się wspaniała seria książeczek, których Wydawcą jest jedno z naszych ulubionych, czyli Wydawnictwo Wilga. Już wielokrotnie pisałam, że książki, które pojawiły się pod jego szyldem, za każdym razem nas pozytywnie zaskakują i zdobywają naszą sympatię. Tak było i tym razem, kiedy pojawiło się aż pięć tytułów książeczek. O każdej z nich Wam opowiem, jednak każdemu tytułowi poświęcę oddzielny wpis.
 Dzisiaj zacznę od książeczki-picturebooka, którą z tego cudownego kompletu, przeczytałam jako pierwszą chłopcom przed snem: "Kocham was równie mocno, moje maluszki!", którą napisała i zilustrowała Jane Chapman. To właśnie ta książeczka jako pierwsza rzuciła mi się w oczy, z racji tego, że na okładce zauważyłam śliczne sowy, a ptaki te uwielbiam. 😉
"Kocham was równie mocno, moje maluszki!" to opowieść o małej rodzince sów: Babci sowie, Momusiu oraz malutkiej sówce, kuzynce Momusia, Bibi. Pewnej nocy Babcia Sowa zapoznaje swojego wnusia z małą Bibi. Była ona jeszcze naprawdę maleńka i wiele nie potrafiła. Momuś zaczynał się złościć, że jego Babcia tak bardzo zachwyca się jego kuzynką i poświęca jej tyle czasu. Zaczął czuć się zazdrosny o uwagę swojej ukochanej babci. Nie podobało mu się to, że teraz to Bibi jest na pierwszym miejscu (w jego przekonaniu), uważał, że teraz babcia kocha go mniej. Wcale tak nie jest i starsza sowa pięknie mu to wytłumaczy, przekaże swojemu wnusiowi ważną mądrość. Wszak sowy to symbol mądrości, prawda? 😉
"Kocham was równie mocno, moje maluszki!" to przepiękna książeczka. Na jej stronach jest niewiele tekstu, natomiast całe show robią tutaj zachwycające ilustracje, które są wyjątkowym tłem dla całej opowieści. Autorka stworzyła cudowną historię, przystępną dla każdego dziecka. Taką, na której można bazować i poprowadzić ważną rozmowę, szczególnie wtedy, kiedy w rodzinie ma pojawić się nowy maluszek. To wielkie wydarzenie dla wszystkich, szczególnie dla dziecka, które do tej pory było jedynakiem, miało rodziców i dziadków na wyłączność. Uwielbiam takie książki dla dzieci, które niosą ze sobą mądrą treść, w oparciu o której można rozmawiać z pociechami na różne tematy.
Szata graficzna bardzo mnie zachwyciła. To picturebook, które warto mieć w biblioteczce dziecka. Autorka nie dość, że napisała naprawdę mądrą opowieść, to w prześliczny sposób potrafiła ją przenieść na papier, aby już obrazki mogły nam ją opowiedzieć. Wszystko mi się tutaj podoba: zarówno soczyste kolorki, jak również kreska. Sówki są urocze, a z ich dzióbków można czytać emocje, jakie przeżywają, szczególnie sówka Momuś.
"Kocham was równie mocno, moje maluszki!" to bardzo ciepła opowieść, która z pewnością spodoba się niejednemu dziecku. Może stać się bliska szczególnie tym, które czekają na pojawienie się rodzeństwa. Nam ogromnie się spodobała, często ją przeglądamy już dla samych ilustracji. Serdecznie polecam! Książeczka jest dostępna TUTAJ.


Za egzemplarz dziękuję
Wydawnictwu Wilga

Komentarze

  1. Książka ładnie wydana i bardzo przydatna tym, którzy spodziewają się rodzeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieczorne czytanie to sama przyjemność! U nas to już rytuał - chłopcy wybierają co dziś czytamy: czy komiks lego Ninjago czy którąś z ulubionych książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę urocza książeczka, musimy ja miec

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie podobają mi się ilustracje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ cudowna jest ta książeczka i jak pięknie wydana! Idealna na czytanie do poduszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne propozycje czytelnicze dla dzieci, wieczór z książką, we wspólnym czytaniu, zapowiada się naprawdę bardzo przyjemnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ słodkie te książeczki! Idealne na wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna książeczka, którą będę chciała mieć w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz