DOMOWE PIEROGI Z ZIELONĄ SOCZEWICĄ, KURCZAKIEM I WARZYWAMI Z ROSOŁU


 Gdybym zapytała Was o ulubioną potrawę z dzieciństwa, jaka byłaby Wasza odpowiedź? U mnie zdecydowanie najlepszym smakiem są pierogi. 😉 

 W moim domu gotowało się je bardzo często. Szczególnie moja babcia robiła je często w różnych wersjach, tak jest też do tej pory. Kiedy ją odwiedzam, na stole czeka na nas parujący talerz dopiero do ugotowanych pierogów, lub takich podsmażonych z chrupiącą skórką. Mmmm...co to za smak! Najsmaczniejsze pierogi, jakie gotuje moja babcia to te z kapustą i grzybami. Na Święta Bożego Narodzenia robi ich zawsze spory zapas, ponieważ kilka porcji pakuje mi do domu. 🙂 Zawsze, kiedy mam gotować pierogi, myślę o rodzinnym domu i kuchni mojej babci. Takie mam skojarzenia. 


 Pierogi to dość pracochłonne i czasochłonne danie, jednak warto je przygotować. Ostatnio naszła nas ochota na domowe pierogi więc postanowiłam takie zrobić. Moje były z soczewicą z dodatkami. Z rosołu zostało mi mięso z kurczaka oraz warzywa, a że należę do osób, które nie lubią marnować jedzenia, postanowiłam wykorzystać pozostałości i zrobić z nich pyszny farsz. Zapraszam na przepis. 🙂

Składniki:

Ciasto:

0,5 kg mąki
- ciepła woda
- szczypta soli
- odrobina oleju

Dokładnej ilości wody nie podaję. Trzeba jej dać tyle, aby razem z resztą składników powstało ładne, elastyczne i miękkie ciasto. 😉

Farsz:

- opakowanie zielonej soczewicy (moje miało 350 g)
- mięso z rosołu (u mnie dwa udka)
- ugotowane warzywa z rosołu (marchew, seler, korzeń pietruszki)
- natka pietruszki
- 2 małe cebule
- sól, pieprz, pieprz ziołowy, oregano, przyprawa do ziemniaków
- olej do podsmażenia cebuli


Wykonanie:

Soczewicę dobrze płuczemy pod bieżącą wodą i gotujemy według przepisu na opakowaniu (30 minut). Odcedzamy i pozostawiamy do wystudzenia.

Cebule obieramy, kroimy w kostkę i szklimy na oleju. Dzielimy na pół.  Mięso zdejmujemy z kości i wraz z warzywami dokładnie mielimy. Przekładamy do miski. Dodajemy połowę cebuli, drobno posiekaną natkę pietruszki oraz przyprawy.


 Ciasto rozwałkowujemy na stolnicy na cienki placek i przy pomocy szklanki wykrawamy kółka. Na środku nakładamy farsz i zlepiamy brzegi w ulubiony sposób. Ja miałam pomocnika, więc praca szła o wiele sprawniej. 😉

  Pierogi wrzucamy do osolonego wrzątku i gotujemy ok. 4 minuty od wypłynięcia. Wyjmujemy z wody i od razu podajemy pokraszone cebulką. Pysznie smakują również podsmażone na chrupiąco. Polecamy! 😊


A Wy jesteście smakoszami pierogów?

Jakie farsze lubicie najbardziej?

😉

Komentarze

  1. Chętnie wykorzystam kiedyś twoi pomysł na pierogi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się pomoc małego domownika przy pracach kuchennych. Rodzinne zajęcie jakim może być lepienie pierogów to naprawdę fajna integracja. Osobiście soczewicy nie lubię, ale Pieroga.... właśnie bym zjadł jak przeczytałem jak to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do you understand there's a 12 word phrase you can speak to your crush... that will trigger intense feelings of love and impulsive attraction for you deep within his heart?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, please and look after you with all his heart...

    ====> 12 Words That Fuel A Man's Love Response

    This instinct is so hardwired into a man's genetics that it will make him work harder than before to make your relationship the best part of both of your lives.

    As a matter of fact, triggering this dominant instinct is so important to achieving the best ever relationship with your man that once you send your man one of the "Secret Signals"...

    ...You'll immediately notice him open his mind and soul for you in such a way he's never experienced before and he will recognize you as the only woman in the world who has ever truly tempted him.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz