KSIĄŻKA NA ŚWIĘTA: "CO ROBIĄ CHOINKI PO ŚWIĘTACH?" WYD. NOVAE RES



  Jak tam? Choineczki ubrane? Domki przystrojone? Nasze drzewko częściowo jest przybrane, natomiast resztę ozdób zawiesimy w wigilijny poranek. 🙂 W tym roku mieliśmy nie lada dylemat związany z choinką.🎄 No dobrze, ja miałam dylemat. 😉 Mianowicie zastanawiałam się, czy drzewko będzie "żywe" czy sztuczne. W obu przypadkach widziałam plusy i minusy. Sztuczne postoi dłużej, no ale nie daje tego świątecznego klimatu. No i mój kot miałby co robić. Po świętach naszą choinką wyglądała, hm...no cóż, bombki były wszędzie, tylko nie na choince.😉 Natomiast prawdziwe drzewko pięknie pachnie, dodaje klimatu, ale szybko usycha i kondycję na wysypisku. Wycinać drzewko dla chwilowej radości? Nie chciałam tego. Znaleźliśmy natomiast inne rozwiązanie. Kupiliśmy drzewko razem z korzeniami w donicy. Dzięki temu, po świętach będziemy mogli posadzić je w ziemi. 🙂 




 A skoro wspomniałam o choince, to  na stronie Wydawnictwa Novae Res wypatrzyłam bardzo interesująca książeczkę dla dzieci pt. "Co robią choinki po świętach?" napisaną i zilustrowaną przez panią Katarzynę Śpiewak. To bardzo ciekawa, poruszająca opowieść, którą naprawdę warto przeczytać... 

   Zuzia, bohaterka książki, zastanawia się, co dzieje się z choinkami po świętach, kiedy to ściąga się z nich ozdoby. Pyta o to tatę. Kiedy dowiaduje się, że drzewka trafiają na wysypisko, jest tym faktem bardzo poruszona. Prosi, aby tata posadził ja w ogrodzie dziadków. Wierzy, iż mimo tego, że choinka nie ma korzeni, przetrwa. I rzeczywiście, drzewko jest nadal zielone. Jak to możliwe?  Ale co się dzieje z  innymi choinkami po świętach? Gdzie trafiają? Tego wszystkiego spróbuje dowiedzieć się Zuzia wraz z przyjaciółmi: Olą, Tomkiem oraz pieskiem, Korkiem. Pomoże im w tym mały bałwanek-ozdoba choinkowa wykonana z drewna. Czy im się to uda? Dokąd się udadzą i kogo tam spotkają? Dla dziewczynki oraz jej kompanów będzie to wyjątkowe przeżycie.  


 "Co robią choinki po świętach?" to bardzo ciepła, lekka i przyjemna lektura dla dzieci, ale też starszych czytelników. Czytając uśmiechamy się do pięknych i kolorowych ilustracji. Lekturze towarzyszy wiele pozytywnych emocji, ale nie obejdzie się bez wzruszeń. Nie zdradzę, o co chodzi, napiszę tylko, że jest to publikacja warta przeczytania nie tylko w święta.  Wspaniała pozycja o wierze, nadziei, miłości, przyjaźni i... tęsknocie. To także książka, która uczy szacunku do przyrody. Polecam! Warto ją przeczytać z pociechą przy choince. 🙂



Tytuł: "Co robią choinki po świętach?"
Autor/Ilustracje: Katarzyna Śpiewak
Wydawnictwo: Novae Res
Oprawa: twarda
Strony: 98. 

Za egzemplarz 
dziękuję 
Wydawnictwu Novae Res

Komentarze

  1. Moi synowie już wiedza, że nasze choinki po świętach trafią do lasu. Podobnie jak Twoja oraz ta z opowiadania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja dla najmłodszych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna książeczka dla młodszych czytelników ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, ciekawa pozycja. Nabędę dla Potworków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyjemna pozycja, sama mam parę innych książek o świętach. Bo mam w domu, wielkiego fana świat 🙈 to jest straszne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz