KALENDARZ ADWENTOWY- KOMÓDKA Z PUDEŁEK PO ZAPAŁKACH DIY


Adwent czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia. Macie jakieś postanowienia? Ja jeszcze nad nimi myślę. 😉 Natomiast, jak co roku (no prawie), szykuję dla mojego starszego syna kalendarz adwentowy. W tym roku postanowiłam zrobić go z pudełek po zapałkach. Zastanawiałam się, czy w natłoku obowiązków dam radę go wykonać, tym bardziej, że do domu przywlokło się jakieś choróbsko. 😟 Jednak obiecałam, a obietnic się dotrzymuję. 


Wykonanie takiego kalendarza w formie komódki, wymaga nakładu czasu i pracy, ale efekt jest naprawdę ciekawy, a dziecko szczęśliwe, więc warto. 😉 W domu mam mnóstwo materiałów do kreatywnych prac, wykorzystałam więc wszystko to, co miałam pod ręką, nic nie kupowałam. Papiery ozdobne, których użyłam zostały zakupione w #Action 

Do wykonania takiego kalendarza potrzebowałam:

  • 2 tuzinów pudełek po zapałkach 
  • taśmy dwustronnie klejącej papieru ozdobnego do scrapbookingu
  • nożyczek
  •  kleju biurowego 
  • elementów ozdobnych (naklejek cyfr, elementów drewnianych, obrazków z motywem świątecznym)
  • białej papierowej serwetki
  • 24 czerwonych koralików (uchwytów)
  • ozdobnej koronki
  • Białą farbą akrylowa
  • pedzel
Na początku sklejam ze sobą  po trzy pudełka po zapałkach, pamiętając, aby ich dno było zawsze na dole. To będą szuflady, do których będę wkładała karteczki z zadaniami lub cukierek.  Jak to wygląda, pokazuje na poniższym zdjęciu.


Pudełka układam na siebie i łącze razem jak na zdjęciu:


Wszystkie maluję białą farbą i czekam, aż wyschnie.


Wycinam z tekturki dwa kwadraty, które oklejam białym papierem. Następnie przyklejam je na spód oraz górę pudełek.


Odmierzam potrzebne części papieru ozdobnego i naklejam na pudełka. 


Ozdabiam według uznania. Na każdą szufladkę naklejam numery z liter. Symbolizują one każdy dzień Adwentu.


Wymiary oklejanych ścianek i szufladek -  wymiary scianwk i szufladek - tak na szybko 😉

Użyte papiery #Action









 Co myślicie o takim oryginalnym kalendarzu?
😉

Komentarze

  1. Ale to świetnie wyszło! Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba przyznać ,że bardzo pomysłowy i ładny kalendarz,
    sama sobie taki chętnie bym zrobiła...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna ta komódka! Mistrzostwo świata

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz