Krucha szarlotka z ciemnym kakao idelana nie tylko na niedzielę

Bardzo lubię piec i staram się, aby w naszym domu w każdą niedzielę pojawił się domowy wypiek. Dawno już nie dzieliłam się z Wami żadnym przepisem, dlatego dzisiaj spieszę, aby nadrobić zaległości. 😉  
 

 Sezon jabłkowy w pełni, a skoro jabłka, to nie mogło się obyć bez szarlotki! To ciasto szczególnie smakuje mojemu mężowi,💕😊 dlatego piekę ją często w różnych wersjach. Tym razem postanowiłam upiec szarlotkę przełożoną kruchym ciastem z warstwą ciemnego kakao. To był eksperyment, ale udał się znakomicie!
 

 Składniki:

ciasto kruche:
 
- 3 szklanki mąki
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 żółtka
- 1 kostka masła
- ewentualnie pomarańczowy aromat do ciasta

ponadto:

- ok. 4-5 średnich jabłek
-  1 -2 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub budyniu śmietankowego
- kakao 
- ewentualnie 1 łyżeczka cukru (ja miałam słodkie jabłka, więc go nie użyłam) 
- 2 - 3 łyżki ciemnego kakao

 
Wykonanie:

Wszystkie składniki na ciasto mieszam i zagniatam w robocie. Ciasto dzielę na dwie części, które formuję kule i w woreczkach wkładam do lodówki na około 30 minut. Po tym czasie jedną część ciasta wykładam na spód formy wyłożonej papierem do pieczenia i nakłuwam widelcem.
 

Jabłka myję, obieram ze skórki i ścieram na tarce o dużych oczkach. Do rondelka wlewam odrobinę wody i wrzucam jabłka. Duszę do miękkości z cynamonem często mieszając. Pod koniec dodaję mąkę i mieszam. Gotową masę wykładam na ciasto posypane obficie kakao. Na koniec na jabłka rozkruszam w palcach pozostałe ciasto. Tak przygotowaną szarlotkę wstawiam do nagrzanego do 180 st. piekarnika i piekę przez ok. 35-40 minut (obserwuję).
 


Po wystudzeniu ciasto obsypuję cukrem pudrem, ale i bez niego szarlotka jest pyszna! Polecam wypróbować przepis! 😊



Życzę smacznego!

Komentarze

  1. ale narobiłaś mi ochoty na smakołyki jak te

    OdpowiedzUsuń
  2. Szarlotki jeszcze nie piekłam muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wielką ochotę zrobić takie ciasto.
    Obawiam się, czy mi się nie zesuszy ta kruszonką.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo smakowicie, już kilka Twoich przepisów wykorzystuję, i ten na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się dziś zastanawiałam do czego poza sokami wykorzystać skrzynkę jabłek zanim nam się zmarnują...Teraz już wiem, dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka szarlotka to jedno z najprzyjemniejszych wspomnień z dzieciństwa :) Ten smak - i zapach unoszący się w całym domu! Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobny przepis to szarlotki, uwielbiam :) bardzo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest zdecydowanie moje najbardziej ulubione ciasto

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wierna pierwotnej wersji szarlotki, jednak nabrałam ochoty na to cudo. Kto wie, może w najbliższym czasie zaspokoję swój apetyt?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz