Słuchowisko dla dzieci: "Kraina uważności", Agnieszki Pawłowskiej, Wyd. Poznańskie


W naszym domu, oprócz książek i gier, coraz częściej pojawiają się płyty CD z bajkami oraz audiobooki. Jakiś czas temu, w sklepie internetowym, zamówiłam kilka płyt z bajkami. Nie wysłuchaliśmy wszystkich, dlatego dziś pokażę Wam te, które ostatnio otrzymaliśmy od Wydawnictwa Poznańskiego. Jest to słuchowisko oparte na książeczkach z serii "Kraina uważności", autorstwa Agnieszki Pawłowskiej. Na początku marca, prezentowałam Wam wszystkie książeczki, jakie posiadamy (wpis o nich znajdziecie TUTAJ). Osobiście byłam pod ich wielkim wrażeniem, dlatego tym bardziej byłam ciekawa słuchowiska. 
Gdy otworzyłam przesyłkę, zobaczyłam ładnie udekorowane sznureczkiem pudełeczko. Wewnątrz rozkładanego opakowania, znajdują się dwie płyty CD oraz rozkładana ulotka. 



Na płytach umieszczono wszystkie bajki o uważności (7 nagrań), które mogliśmy przeczytać w książeczkach. Znów spotkaliśmy się z dobrze nam znanymi bohaterami: lwem Staszkiem, tygryskiem Erwinkiem, kotką Wiktorią, szczurkiem rysiem, nietoperzycą Kają oraz wilczkiem Leonem. Tym razem jednak, mogliśmy ich usłyszeć. Przenieśliśmy się do Krainy Uważności, w której...królowały wypowiadane słowa, głosy i dźwięki natury. Słuchowisko okazało się bardzo ciekawą formą: podkładane bohaterom głosy, dźwięki czynności, muzyka, wszystkiego słuchało się naprawdę przyjemnie. Mogliśmy się odprężyć, wyciszyć. 
 

Jeśli jeszcze nie mieliście przyjemności spotkać się z książeczkami, tym samym nie wiecie nic o uważności - słuchowisko spełni swoje zadanie znakomicie. Tym bardziej, jeśli nie macie zbyt wiele czasu na lekturę książek, słuchowisko będzie strzałem w dziesiątkę. Bardzo podobało mi się to, że każdemu bohaterowi, towarzyszyła zupełnie inna muzyka. Głosy ludzi, którzy podkładali głosy, były bardzo dobrze dobrane, spokojne, wyciszające. 

Słuchając nagrań, dowiemy się, czym jest uważność, jak ją rozwijać, aby lepiej poznać siebie, swoje potrzeby, zainteresowania, a nawet słabości. Mały lew Staszek wie coś na ten temat. Dzięki swojemu tacie, sam nauczy się panować nad swoją złością i agresją. Uważniej będzie przyglądał się swojemu ciału, zachowaniu. To od niego przyjaciele nauczą się uważności i będą potrafili odnaleźć ją w sobie. 


Na płytach, znalazły się:


1. Lew Staszek i siła uważności – 00:18:12
2. Kotka Wiktoria i magia uważności – 00:13:48
3. Tygrysek Erwinek i energia uważności – 00:14:50
4. Szczurek Rysio i smak uważności – 00:13:36
5. Nietoperzyca Kaja i piękno uważności – 00:15:25
6. Wilczek Leon – odwaga i uważność – 00:20:08
7. Przyjaciele z Krainy Uważności – komunikacja – 00:19:24

Czas nagrania, to 1 h 55 min. i 23 sek.

 W środku pudełka, znajdziemy również kod do pobrania bezpłatnego nagrania mp3.

Do płyt dołączona jest ulotka, z przykładowymi ćwiczeniami oddechowymi, eksperymentem ("Dzban pełen myśli i emocji"), czy ćwiczeniem z papierowym łańcuchem. Według mnie - wartościowy dodatek, do wykorzystania praktycznego z dziećmi.


Więcej o słuchowisku przeczytacie TUTAJ

Serdecznie polecam!

Wy też bądźcie uważni i śledźcie nasze wpisy na bieżąco. Już niedługo  dla kogoś z Was będziemy mieli niespodziankę 😀





Za egzemplarz 
DZIĘKUJEMY




Komentarze

  1. Dawno niczego nie słuchaliśmy.
    Ta płyt wygląda na ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za audiobookami, słuchowiskami itd... Ale może dzieciakom by się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna sprawa! Osobiście nie lubię takiej formy, ponieważ jestem wzrokowcem i o wiele bardziej lubię czytać niż słuchać audiobooków czy słuchowisk, ale wiadomo, że każdy lubi co innego, więc to genialnie, że takie rzeczy też powstają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słuchanie jest obrazu raczej nie jest dla mojej córki, zbyt bierna jest to forma

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy moja córka potrafiłby się skupić i wyobrazić sobie . Gdy czytamy książeczki zawsze zadaje pytania i sama szuka odpowiedzi w ilustracjach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory nie słuchaliśmy żadnego słuchowiska. Zastanawiam się czy mój syn da radę wysłuchać spokojnie czy będzie szalał, a słuchowisko sobie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno jest to lepsze niż to, co teraz emitują w tv ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo fajna sprawa z ta Płyta :) mój synek uwielbia piosenki słuchać z płyty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś słuchałam bajek z płyt :) Ale nie takich :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Super płytka 👍👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie słuchowiska słuchać jak jeżdżę samochodem z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jako dziecko uwielbiałam słuchowiska :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz