Puzzle obserwacyjne XXL "Na wsi", Kapitan Nauka




 Jednym z moich ulubionych zajęć w czasie wolnym w dzieciństwie, było układanie puzzli. Nigdy nie rozumiałam, kiedy słyszałam gdy ktoś deklarował, iż puzzli nie lubi, bo to nudne zajęcie. Serio? Dla mnie to była świetna zabawa. Układanie puzzli był dla mnie sposobem na relaks, ale też ćwiczeniem moich szarych komórek. Rodzina wiedziała o moich zainteresowaniach, dlatego też puzzle były dla mnie prezentem na różne okazje: święta, urodziny, Mikołajki, Dzień Dziecka. Pamiętam ogromne pudło,w którym mieściło się kilka pudełek puzzli z dzikimi zwierzętami. Dostałam je od ojca chrzestnego z okazji I Komunii Świętej. Dobrze pamiętam, że był tam obraz tygrysa i pięknych kolorowych papug. Wszystkie puzzle były zróżnicowane pod względem wielkości i ilości elementów do składania. Żałuję, że nie zachowały się żadne z mojej imponującej kolekcji. Teraz układalibyśmy je wspólnie z Tosiem. No ale trafiły do innych dzieci i mam nadzieję, że sprawiły im radość. W naszym domu, oprócz książek i gier dla dzieci, pojawiają się puzzle.


Puzzle odgrywają znaczącą rolę w rozwoju naszych pociech: ćwiczą koncentrację, skupienie, uczą logicznego myślenia, usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, trenują spostrzegawczość pamięć, szare komórki pracują na pełnych obrotach. Ponadto, układając puzzle, pracuje mała motoryka, a więc usprawnia się manipulację dłoni.

Cieszę się, że powstaje coraz więcej rodzajów układanek. Bardzo ciekawą propozycję, w swojej ofercie ma Kapitan Nauka. Miałam już okazję pokazać Wam już jeden rodzaj puzzli XXL z serii puzzli obserwacyjnych, jakie posiadamy od producenta - "Zwierzęta leśne". Pisałam o nich TUTAJ. A dzisiaj zupełna nowość z tej serii - "Na wsi".


Z tymi puzzlami oraz dołączonemu do nich plakatowi, dziecko pozna, jak wygląda życie i praca na wsi. Zarówno elementy (54), jak i obraz, są bardzo kolorowe z uroczymi ilustracjami Gabrieli Bieniek-Zaremby. Wokół obrazka, na białej ramie, znajdują się przedmioty, których miejsce na ułożonych puzzlach i plakatach dziecko musi znaleźć. Jest ich ponad 50! Dziecko ma okazję poznać przedmioty oraz pojazdy, które można spotkać na wsi. 


Puzzle są dość spore, ale bez problemu mieszczą się w dziecięcej dłoni. Nasza wersja układanki, została stworzona z myślą o dzieciach w wieku 4+. Dziecko może układać obrazek wzorując się na pudełku lub plakacie. Dzieci, które mają problemy z prawidłowym umieszczeniem elementów, mogą posiłkować się plakatem i układać puzzle bezpośrednie na nim. Tosiek wybrał taki sposób, ponieważ było mu łatwiej, przez co bawił się nimi chętniej.  Tosiek bardzo lubi wszelkiego rodzaju pojazdy, a traktor jest jednym z jego ulubionych. Ucieszył się więc, ze na puzzlach nie zabrakło tego rolniczego pojazdu. 😉


Ostatnio nasze wieczory spędzamy właśnie na układaniu puzzli. Raz są to puzzle "Na wsi", a innym razem "Zwierzęta leśne", w zależności na które mamy ochotę 😉


Jestem wielką fanką puzzli obserwacyjnych od Kapitana Nauki, które: bawią, uczą, są odprężające, a ich wspólne układanie jest pretekstem do rozmów na temat przedstawianych obrazków. My mamy z nimi mega fun i radość z bycia razem. 


Polecam serdecznie! 

 A czy Wy znacie puzzle XXL od Kapitana Nauki



Puzzle "Na wsi" dostępne są TUTAJ.


Za egzemplarz

dziękujemy


Komentarze

  1. Bardzo fajne te puzzle. Musimy trochę poczekać na układanie takich wielkich obrazków, ale już teraz Cora lubi układać puzzle, a ma dopiero 10 miesięcy więc co będzie potem to aż się boje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne puzzle.
    U nas taka ilość elementów nadal ,,obowiązuje". Nie mamy cierpliwości do powieszenia ilości, a jednak puzzle lubimy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne puzzle, właśnie jesteśmy na etapie z synem układania puzzli, a te widzę, że przypadlyby mu do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory lubię bardzo układać puzzle 😂 Najlepiej z chłopakiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie puzzle bardzo lubimy oglądać i opowiadać historyjki do nich.

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest naprawdę świetnie spędzony czas :) aż mam ochotę kupić sobie jakieś puzzle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje dzieci uwielbiają zwierzątka i puzzle- byłyby zachwycone.

    OdpowiedzUsuń
  8. Puzzle tematyczne zawsze są fajna opcją.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla maluszków rewelacyjna zabwaka rozwijającą, mamy bardzo podobne

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uwielbiam puzzle i wiem, jak świetną zabawą są :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna sprawa! Ja również uwielbiam puzzle, jest ich u nas w domu coraz więcej, więc jeśli pojawią się jakieś dzieci to na pewno też będziemy im podsuwać puzzle, bo to świetny pomysł na rodzinne spędzanie czasu. O tych, o których piszesz nie słyszałam, ale bardzo mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorzej ze sprzątaniem takich puzzli: a to dzieci nie chcą pozwolić albo zgubią jakąś część i później jest płacz. Ale i tak lubimy!

      Usuń
  12. dla maluchów super sprawa :D Puzzle to ogólnie fajna rzecz :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz